Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

lördag 10 april 2010

Recension: Wet n Wild Precision Brows


Här är en produkt som jag känner oerhört ambivalent för. På ett sätt är den helt super och på ett sätt urusel. Varför då? Jo, pennan är, som ni ser, tudelad. Ena ändan har själva brynfärgen, i mitt fall "Ash Blonde", och den andra ändan har en vit vaxända för att sätta brynen på plats. Korken har en praktisk borste så man kan borsta sina brezhnevs i önskad givakt.

Vad som är bra är nyansen på pennan, den askblonda nyansen är lik Lumenes brynpenna Blond, som jag konstant använder. Brynen blir fina med pennan och vaxet och borsten är bra för att sätta brynen på sin plats.



MEN. Man måste vässa pennan hela tiden. Och då menar jag hela tiden. Redan efter en gång måste jag nappa tag i vässaren och fingergympa. Det är alldeles för ofta. Synd, för produkten är annars så bra och billig. Om konsistensen skulle kunna göras litet hårdare men ändå hållas lika fin annars att jobba med, då skulle det här bli en femma. Nu blir det på grund av arbetsamheten och odrygeheten en tvåa från mig och Batman.

Betyg: 2/5, pris 49kr på Nelly.

8Bild lånad från modegallerian).

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Synd på vässandet, för annars låter de ju riktigt bra =)

Badbomben sa...

Kerstin: Ja, verkligen, brynen hålls så bra på plats och nyansen är bra men det känns helpuckat att känna att trä'et börjat ta emot i pennan då man avslutar det andra brynet. Väldigt underligt då den annars är så bra.