Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

fredag 16 april 2010

Finska Sokos goes private lable-gunk



Det verkar poppa upp mycket nytt i gunkväg Finland just nu, senast salivutsöndrade jag ju över polska Inglot men nu är det vi ugrer själva, närmare bestämt affärskedjan Sokos, som lanserar Finlands första private lable-märke, We care Icon. Coolt att få ett inhemskt svar på t.ex. Boots No. 7 & No. 17!

Såhär spontant blir jag mest sugen på foundationen Matt Wear Long-Lasting Makeup, under-eye concealern Perfect Cover Blue Neutralizer och Perfect Cover Highlightern. Kanske den här täckningssuktningen beror på att jag känner att jag håller på att få en landsfrände (ej då svenne) i pannan, najs. Den där lilarosa ögonskuggan fastnar jag också för, det ska bli skojsigt att få tafsa produkterna live sen då jag hinner till nån Esbo Sokos.

Enligt Sokos' hemsida ska WCI stå för ekologiska, naturliga och rena råämnen samt kvalitét och trendmedvetenhet för en förmånlig summa. Alla produkter ska kosta mellan 5-10 euro, dvs kring 50-100 svenska spänn. Not bad, not bad at all! Produkterna blir unleashed nu i april i alla Sokos-varuhus och Sokos Emotion-butiker i Finland. Jag har ju en hel massa gunk-catching-up-to-do då vi om två veckor flyttar tillbaks till Finland!

5 kommentarer:

Veronica sa...

Ser skitsnyggt ut! Och Sverige kommer att sakna dig sen

Ninni sa...

Åhnej, flyttar du tillbax! Jag som hade tänkt föreslå att vi skulle träffas och prata gunk! Jag bor ju också i Götet! Jädrars!

badbomben sa...

Veronica: Jag kommer också att sakna Sveamamma sen! :¤

Ninni: Vi har ännu två veckor på oss att gunka! :D

Sminkan sa...

Åh, vad roligt! Finland börjar bli gunk-hett! Måste snart åka en sväng och hälsa på alla fastrarna och shoppa lite...

badbomben sa...

Sminkan: ja, vi börjar hotta upp oss!:) Definitivt dags för besök både för att tafsa gunk och fastrar!