Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

måndag 19 april 2010

LGB frågar efter våra klassikerlooks. LGB kyselee suosikkilookiemme perään



Lipglossbitch, den lila gunk-kurtisanen, var nyfiken över våra klassiker-looks. Klassiker i betydelsen den-sminkningen-som-du-oftast-hugger-på-och-alltid-lyckas-med.

I likhet med da Bitch älskar jag lila. Jag gillar hur det framhäver det gröna i mina ögon. Här har vi en klassisk Badis-look med lila toner. Jag brukar oftast köra storfavoriten MAC Parfait Amour och sen köra litet ljusare lilan från t.ex. Isadora-trion Frosty Lilacs och Jelly Pong Pong-duon Pink Cadillac. Till läpparna väljer jag en hallonrosa bärnyans, tänk er en kompott av MAC Lustering och Big Bow plus litet Racy-gloss ovanpå. Den här typens look kommer jag också att köra på som sommarbrud nu i juli!:)



Lipglossbitch aka HuuliKiiltoHutsu kyseli suursuosikkilookiemme perään. Peräänkuuluttaen nimenomaan sellaista lookkia, johon palaamme yhä uudelleen ja uudelleen ja miltei aina siinä onnistuen. Tässä oma liila lemppariluukkini, käytän tämäntyyppiseen meikkiin useimmiten MACin parfait amouria, Jelly Pong Pongin Pink Cadillacia ja vaikkapa Isadoran Frosty Lilacs-trioa. Huuliin valkkaan yleensä kylmän, huurteisen vadelmansävyn, tyyliin MAC Lustering päällystettynä ripauksella Big Bowia ja Racy-kiiltoa. Tämäntapainen meikki tulee pukemaan allekirjoittanutta myös heinäkuun häissäni!:)

Ibland knyser jag litet mer blå toner från t.ex. Viva la Divas rosa, stora palett, då kan resultatet bli nånting i stil med följande: (dock utan röda, trötta ögon, har jag inte druckit kaffe före plåtandet...?)



Joskus nappaan mukaan hieman enemmän sinistä esimerkiksi Viva la Divan roosasta jättipaletista, silloin lopputulos voi olla ylläolevan tapainen. Yleensä ilman särkisilmiä, en tiedä onko kahvi jäänyt kuvassa juomatta vai mikä mättää :D

8 kommentarer:

Sminkan sa...

Du är väldigt fin i dina klassiker. Söt som socker!

Badbomben sa...

Sminkan: tack snälla! Kolla förresten inlägget jag nyss publicerade, visst är Batman söt då han poserar mot kameran?

Kerstin sa...

Finfint! Förstår att du ofta sminkar dig så =)

badbomben sa...

Kerstin: tack rara, lila rocks my socks XD

Helena/LipGloss Bitch sa...

Kul att du hakar på! Ursnyggt, väldigt smickrande toner.

Linda sa...

Du rockar lila, så fint på dig! Och det kommer blir ljuvt som brudmake-up oxå!!!

Emma P sa...

Åh du är så fin i din klassiker! Ljuvligt helt enkelt...

Badbomben sa...

LGB: Tack rara! Lila blir aldrig fel, eller hur?;)

Linda: Tack söta!:)

Emma P: Snällt av dig, tack!:)