Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

onsdag 28 april 2010

Viitisen Outoa Tapaa. Fem Underliga Vanor.



Läste hos Sensaisti-Terhen om hennes underliga vanor, varav jag skriver under hennes nr 2, (neurotiskt korrigerande badrumsburksnazist) nr 3, (hamstring av nagellack/böcker osv) och nr 4 (ser ej så mycket på tv men nog dvd och youtube).

Men nu gör jag en egen lista så jag inte snor hennes. Ni får mer än gärna haka på i kommentarerna eller i era bloggar! Varsågoda!

1. Jag dricker kakao med en matssked. Kall kakao, alltså. Det känns sådär willywonkasliskmysigt då chokosmaken genast kommer på tungan och "sockersoppan" räcker mycket längre. Har alltid gjort så här och kommer antagligen aldrig att sluta med det. Vad skulle Freud säga om detta?




2. Jag samlar på Batmans morrhår. Jag antar att det här kräver sin förklaring. Gå nu inte och tro att jag river i kattstackarens mustasch utan LäderLappen är ju en riktig svarting, så är även hans midnattssvarta herculepoirots. Om jag t.ex. dammsuger och hittar ett lååångt, svart morrhår som Batman tappat, så plockar jag upp det och sen har jag inte hjärta att slänga det. Roten på kattens morrhår känns hemskt mysigt! Det är bastant och ampert, där finns Will Power! Jag har nu fyra morrhår på bokhyllan, en är en liten en och den största är jättelång, nästan ronjeremy. (Erkänn, nu sitter ni där och tycker att jag är helsjuk i huvet men jag rekommenderar varmt att stifta närmare bekantskap med kattmorrhår, de är fantastiska ting :D)

3. Om jag har en ledig dag så läser jag oftast inte morgontidningen utan jag morgonyoutubeugglar och går igenom min bloggroll. Himla mysigt. Gör det nu också, as we speak.

4. Jag har druckit kaffe sen jag var två år gammal. Fina mommo lärde mig XD Inte undra på att jag idag super kaffe stup i kvarten.

5. Jag är överlycklig när jag tar kål på en kosmetikprodukt. Okej, inte om det är favoritnagellacket som inte längre tillverkas men ta en body lotion eller ett shampoo, yeehaa, I rule hörs det då jag slaktat produkten och den inte hunnit gå illa. Då känner jag mig som en normal gunk-konsument. Försöker öht sansa mina samlingar litet och jag har också lyckats med det under Gbg-tiden. Ingen vits med miljontals burkar i duschrummet, även om ett visst utrymme för variation alltid bör finnas.




Sensaisti-Terhen paljasteli äsken
. Viuhahduksesta ei ollut kyse, vaan hänen viidestä oudosta tavastaan, joista myös minä allekirjoitan numero kakkosen, kokkikolmosen ja nelosen, eli a) kylppäripurnukkanatsismin, b) kynsilakka-, kirja-, yms yleishamstraamisen ja c) tv-dissauksen ja sen sijaan dvd:n ja omalla kohdallani myös youtuben suosimisen.

En kuitenkaan ajatellut pelkästään pölliä hänen tapojaan vaan listaan vielä tässä viisi ihan ikiomaa outouttani, saatte mielellänne avautua omistanne joko kommenteissa tai blogeissanne! Olkaapa hyvät:

1. Lurpsin kylmää kaakaota ruokalusikalla. Teen näin aina ja tulen taatusti jatkossakin tekemään näin. Suklaanmaku on parempi, intensiivisempi ja se kestää isältä pojalle. Tässä on myös jokin willywonkaviehätys kun saa litkiä makeaa sokerisoppaa lusikalla. Mtäköhän Sigmund-setä tähän sanoisi?



2. Keräilen Batmanin viiksikarvoja. Tämä saattaa tarvita hieman lisäselvennystä, älkää nyt vain uskoko että nyhdän kisuparalta herculepoirotteja poskista! Jos esimerkiksi imuroin ja silmiini osuu Batun pitkä, musta karvamutiainen, niin korjaan sen talteen enkä raaski heittää sitä roskiin. Se karvatuppi on niin ihanan muheva ja juureva! Arvatenkin ilmeenne on nyt lievän freakshowhenkinen. Mutta viiksikarvat ovat vain niin herttaisia, tutustukaa itsekin!:D Nyt puolen vuoden Göteborgin ajalta minulla on kirjahyllyllä neljä viiksikarvaa, toinen toistaan pidempiä vekkuleita.

3. Vapaapäivisin en juo aamukahviani aamulehden parissa, vaan katan itselleni herkkuaamiaisen youtuben ja blogien parissa nautittavaksi. Harjoitan tätä haureuttani as we speak, mikäs sen mukavampaa kun katsoa yt-videoita ja käydä blogrolli läpi aamukahvin seurassa.

4. Olen juonut kahvia kaksivuotiaasta lähtien. Mahtava mummoni opetti tämän paheen minulle. Ihmekös että hörpin sumppia harva se sekunti.

5. Rakastan sitä tunnetta, kun saan jonkun kosmetiikkatuotteen lahdattua. En tarkoita niinkään lopetettua lempikynsilakkaa, vaan sellaista peruskamaa kuten shampoota ja body lotionia. Kun saan vaikka suihkugeelin loppuun, niin minulla on lievä yooo-adriaaaan-rockybalboavoittajaolo ja tunnen itseni hetken ajan normaaliksi kosmetiikkakonsumentiksi. Yritän muutenkin hieman karsia kylppärin kempparipaljoutta ja olen siinä Ruotsin aikanani hyvin onnistunutkin.

19 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Ser att du också gillar ChinaGlaze:)

Kajalpennan sa...

Får erkänna att jag faktiskt ägnade en del av min föräldraledighet innan Albin kom till att göra mig av med lustiga vanor (läs: besattheter)

Badbomben sa...

MH: Det gör jag! :D Jag kan inte välja vilken jag gillar bäst: OPI, ChG eller Nubar.

Kohlis: :D Märker du att en av mina övriga besattheter är att hela tiden växla bloglayout? Jag är HOPPLÖS.

Serafia sa...

Ykkönen, kolmonen ja osittain nelonen sopivat minuunkin. Nelonen sillä muutoksella, että ikää oli 7 vuotta, ei kaksi. ;)

Ninni sa...

Hyvö mintun maku (var inte det en fin hälsning, hihi), jo, det jag skulle skriva var att jag är likadan när nånting tar slut, jag älskar känslan när en tom flaska åker i sopen och jag får ta fram en ny ur mitt förråd. Vi har så lite plats i duschen att jag bara kan ha en flaska av varje grej framme så jag tvingar mig själv att göra slut på en innan jag påbörjar nästa. Tur att sambon kör samma duschcremer och schampoon som jag så att jag får byta ofta! Men en del grejor (t ex ögoncreme) räcker på tok för länge för att det ska vara kul och jag har inte hjärta att slänga de dyra slattarna...

badbomben sa...

Serafia: Kas, kas, muitakin "sekopäitä" löytyy, hyvä homma! ;D

Ninni: Precis! Jag håller just på att mörda ett face serum och en ögonkräm. Hur sjuttons länge räcker de, typ lika länge som Bush-eran i USA? ;D

Kajalpennan sa...

Har noterat det ja :)

Linda sa...

haha vilkt rolig lista! drog på munnen flera ggr, kanske hakar denna, mina knasigheter får nog inte plats :P

Nailtastic sa...

Underbar läsning! Skrattade högt åt ditt morrhårssamlande! :-D

Sminkan sa...

Känner igen mig i en del jag med. Katternas morrhår samlar jag kanske inte på men de är speciella. Har lite svårt att just kasta dem men tnderar att lägga dem någonstans och glömma bort dem och sen försvinner de mystiskt....

badbomben sa...

Kohlis: Hihii! :D

Linda: Vad kul, en hejdlöst låång lista från dig, ja! :D

Nailtastic: Jag är litet knäpp XD Morrhår är bara så GRYMMA, de har en atttude som inget annat! Morrhårens fader ligger bredvid mig här..;)

Sminkan: Har dina kissor olika tjocka/långa morrhår? Batman har svarta och långa men Kimito-Pepes morrhår, alltså de är såna lååånga, bastatantingar att det inte är klokt! Pipsas (pepes syster) morrhår är hemskt prydliga och näpna.

Elsa sa...

Googlade neulash och kom till din blogg. Kul att följa dina fransars utveckling! :P Jag klickade själv hem produkten för några dagar sen, så ska börja snart. Fast min förhoppning är att fransarna ska bli mörkare.. Har dina blivit det?

Veronica sa...

Hahaha- kattmorrhår är fascinerande. Det måste gå att göra nåt vettigt med dem, frågan är bara vad. Jag ska snart göra ett liknande inlägg. Inte om morrhår då utan knasiga vanor/ovanor ;-)
Mina katters morrhår är vita förresten.

MARI sa...

Mä niin ymmärrän tuon viiksikarva-jutun :DDD Mun toiselta koiralta jostain syystä iroilee viiksikarvoja toisinaan (toisella ne on niin vaaleita etten niitä yleensä hoksaa) ja ne on IHANIA! Just sellasia juurevia ja muhevia ja niitä on kiva hiplata :D Tosin mä en niitä keräile, mutta hiplaan aina jonkin aikaa löydöksen tehtyäni ennenkuin heitän sen roskiin :D

badbomben sa...

Elsa: Vad roligt att du hittade hit och att du också provar på Neulash! Jag upplever att den största ändringen är längd och volym, snarare än i fransarnas färg. Jag ska snart, inom den närmaste framtiden, uppdatera en tredje gång om neulash-utvecklingen. Stay tuned ;D

Veronica: Ja! vad kunde man göra av dem, en ordentlig fishnettröja? :D Härligt med morrhår, vita och svarta och alla nyanser!

Terhen: Loistavaa! Mä luulin olevani ainoa sekoboltsi tän asian kanssa :D Oonkin vähän kattonut että sun koiruleilla on varmaan aikamoiset muhevuudet kanssa.

Mun ulkomailla opiskeleva veli on myös kovin viehättynyt sekä Batmanista että hänen viiksikarvoistaan niin lähetin hänelle Englantiin postikortin mukana tarralla kiinni yhen juurevuuden tuliaiseksi. Mahto posteljooni olla että "WTF" XD

Sanna sa...

Haha! :P

badbomben sa...

Sanna: Hihiii! :D

Unknown sa...

Toinen viiksien kerääjä ilmottautuu! mulla on kaks kissaa ja keraan myöskin kaikki tippuneet viikset talteen mitkä satun näkemään, joku 20 on jo teipattuna kaijuttimen kylkeen :D

badbomben sa...

Ruu: Mahtavaa! :D Hei, meitähän on kokonainen klaani!