Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

torsdag 15 april 2010

Litet Lumene Natural Code-swatches och snack om produkterna



Nu ska ni som utlovat få litet bildspam och munväder om Lumene Natural Code-sminket varav de flesta tillhör vår- och sommarkollektionen Bohemian Pastels. Pasteller är ju superheta i vår vilket även Lumene snappat upp i stil med Viva la Diva, Isadora & c:o.



Vi börjar från vänster, överst har vi Icy Melon och nederst Pink Sugar-glosset. Tycker båda är jättesnygga! Icy Melon är en kristallig, rödlätt fleshtonad lippie och Pink Sugar är en småglittrig, trevlig ljuspink nyans.

I mitten har vi från vänster till höger sett skuggorna från Beauty-trion, en rad neråt har vi börjandes från vänster till höger sett Angel-trions nyanser. I synnerhet mintskuggan är svårfotad på min ljusa hy, vi snackar ju pastelliga nyanser här. Skuggorna är mjuka och lätta att jobba med, nyanserna är nätta till vardagen men jag tycker inte vi kan tala om en pigmentorgie här, snarare just klädsamma nyanser då man vill ha litet sommarfräschör i locken men inget supersynligt. Det skulle som jämförelse vara coolt att se Angel-trions nyanser på nån med mörkare hy!





Om era synorgan nu är så vänliga att de hoppar ett snäpp till höger, börjande uppifrån och zoomar in pennswatchen. Den översta är Green, Aqua är följande, tätt följda av Brown, Peach och Lilac. De som redan blivit mina nya gunkgunstlingar är Aqua, Green och Peach: med de två förstnämnda får man en pigg, grann blågrön look och Peach funkar finfint som inliner.



Vi tar ännu en liten närbild på Skin Perfector Mineral Shimmer Highlightern. Gillar att skimret är måttligt (dock litet mer irl än på fotot) så man inte ser ut som en julgran i nyllet. Den här känns himla fräsch på nåt sätt, både vad som gäller hur produkten ser ut väl på hyn och enligt vad det står på förpackningen. Produktens mineralformula med grobladsextrakt ska bekämpa orenheter och hjälpa till med att hålla porerna rena från geggamojs.

Lumene Natural Codes produkter är överhuvudtaget alltid oomphade med groblad som ska hjälpa till med att behålla hyns lyster och allmänna fräschör. Jag gillar't! Om jag ska ge er en top tre utav produkterna att kika in föreslår jag ögonpennan Aqua, shimmer highlightern och glosset Icy Melon.

4 kommentarer:

Ninni sa...

Lumene är inte så dumma faktiskt, de produkter jag har testat från märket har varit jättebra.

Kerstin sa...

Det låter ju inte alls dumt! Kommer dessa godbitar till Sverige? Jag skulle hemskt gärna vilja spana och känna live =)

Badbomben sa...

Ninni: Nä, stämmer, jag gillar också Lumene:) Det är "the go-to-märket" för oss ugrer;D

Kerstin: Jag mejlade Lumene och frågade, dessvärre kommer de här inte att komma till Sverige. Men om du reser till Åbo/H:fors så är Natural Codes produkter på mååånga ställen:)

Kerstin sa...

Badbomben: Tack! Vad synd att de inte kommer hit. Vi skåningar har ju inte vägarna förbi Finland så ofta.