Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

tisdag 6 april 2010

Fem skönhetsprodukter med till en öde ö?



Vi har alla säkert våra megafavoriter i gunkväg. Såna som vi återköper om och om igen och som är våra sminksanchopanzan i vått och torrt. Nu leker jag med idén att jag ska packa min gunkbag till en öde ö. Vilken kvintett får då följa med i min bjuutibag?

Här tänker jag delvis praktisk multitasking, delvis lyx. Den första produkten som jag väljer uppfyller faktiskt båda kriterier. Philosophys Raspberry Sorbet, mmm--mm--mmm!
Doftar apgott väl i duschen och tvättar både kropp och hår. Och ifall Robban Krusö skulle ha råkat lämna efter sig en balja eller ett badkar så kan jag också hoppa i löddret med hjälp av denna. Här är en tidigare svamling om bl.a. denna gunkis.

Nummer två på listan är Estée Lauders Perfectly clean splash away Foaming cleanser. Minst lika dryg som Björn Ranelid, mjuk och go som Batmans päls.

Nummer tre får bli en foundation med spf, klart det blir MAC studio fix fluid. Eller blir det sen också Id bareminerals? Om jag får ta med en borste så blir det kanske sen också Id med spf:n 15.

Den fjärde grejen som får åka med är green peoples anti-ageande nattkräm. Mysfaktorn är hög här! Den är så återfuktande så jag säkert kunde skippa dagkrämen också.



Eftersom jag litar på att min pågående neuLash-behandling får mina fransar att löpa amok och växa sig überlånga, skippar jag mascaran helt och hållet och tar däremot med en leave-in-conditioner och fix-serum för håret. Om det blir min nuvarande favvo Tigi Foxy curls contour cream eller min nyinskaffade The Body shop Cotton Seed Curl boost, det är svårt att säga. Cotton seedaren verkar nämligen också bra, så jag får be att återkomma till saken senare med en recension av den.

Vilka skulle bli era fem ö-gun(k)stlingar? Berätta i kommentarerna för nyfikna Badis eller skriv ett inlägg på era bloggar!:)

Inga kommentarer: