Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

tisdag 13 april 2010

Badis tävlar om ett rockigt läppstift hos Stiftprinsessan



Stiftprissan Elena kör en nattsvart, trevlig tävling, i potten ligger hennes egna, ännu anonyma men läckra, svartglittriga läppstift.

Jag är ju i hjärtat en lilarosa tjej men alltid ibland är det skojsigt att klösa till med litet oväntade nyanser på läpparna. På en rock-konsert till exempel. Sen är det ju super om jag kunde pussa Batman så att han inte får rött läppstift på nosen utan svart, det skulle ju inte synas! Tror Batman skulle gilla att bli pussad med det här stiftet. Såhär ser Batman förresten ut två sekunder före han får en blöt nospuss av mig:



För att delta ska man kommentera hennes tävlingsinlägg och dessutom föreslå ett namn åt stiftet. Även om det kanske är aningen magstarkt att föreslå följande namn då tävlingen hålls av en västernorrländsk tjej, så gör jag det ändå. Just det, föreslår alltså "Goth n' Burg". (Jag medger att jag smakade litet på "Medelpad" också men det hade inte riktigt just den airen jag var ute efter).

8 kommentarer:

Skor och maskara sa...

Haha, han ser ju skräckslagen ut! Jag kan aldrig ha lippis hemma. Kissarna skulle ju vara multifärgade hela tiden.:)

schmut sa...

Det där var ett så bra namn på stiftet att du borde vinna.

badbomben sa...

Skor & Maskara! Ja, visst är det en bra min han har! "Inte igen!!!" XD Nä, nu tycker han om pussar men den här minen var bara så priceless. Och sen föredrar han pussar på pannan men ibland måste jag få pussa hans nos. I synnerhet om den är så där snorsötfuktig som kissona ibland har <3

Schmut: Vad roligt att du tycker det! tack, jag håller tummarna!:)

Skor och maskara sa...

SJÄLVklart måste man gå ge sina pälsänglar pussar ibland. Mina gillar det också, egentligen..;)

Skor och maskara sa...

Tycker för övrigt Batman hade varit ett bra namn på stiftet också.:-)

badbomben sa...

Skor & Maskara: Kör du också nospussar? ;D Ja, Batman kunde ju också vara ett bra namn på ett svart stift! Gotham-Batman!

Bitte sa...

Klockrent namn du föreslår. Jag beundrar din förmåga att uttrycka dig. Läste en annan tävling du deltagit i och det är bara att ta av hatten och buga. Jag är raka motsatsen och kommer aldrig på något bra.

Badbomben sa...

SJ: Vad jag blev glad av din kommentar <3 Tack!:)