Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

söndag 18 april 2010

Jag vann! Voitto kotiin!



Finaste Ninni ordnade nyligen en födelsedagsutlottning för att fira sin bemärkelsedag. I potten låg ett magnifikt elegant OPI-lack, Pink before you leap, som man kunde vinna genom att på nåt sätt i kommentarerna utöva verbalakrobati eller ordonani till hennes ära. Ok, hon var för ödmjuk för att kräva kommentarssalut men jag tänkte mig att en dikt skulle lämpa sig mer än väl för att fira denna fagra dam. Och jag vann, yey! Här är mitt strå till stacken:

Grattis till lilla gullenosen,
kulörta Ninni, du fagra brud
ursäkta, menar visst nyponrosen,
du vårens nalkande blomsterskrud.

Jag skulle gärna lätta på trycket
och ta och Pinka före jag Lipar,
hups, nu tog jag visst för mycket,
*harklar och formuleringen slipar*

Menar att jag älskar allt i rosa,
även detta lack i dess flickighet,
(glöm det där om om min kissblåsa)
kunde rimma om den i en evighet!

Nu är det dags för mig att sluta,
före fina förmiddagssolen nalkas:
Nu ska jag efter mera kaffe kuta,
så min hjärna ej nu åderförkalkas.

Jag gillar så lackets nyans. Den påminner mig om Hyacinth Bucket, ni vet, societetswannaben med systern med rum för en ponny, crossdreassande karl och swimmingpöl. Tonen har en engelsk charm i sig, den är tjusigt gammelrosa och afternoonteamysig! Tack Ninni! <3



Blogikollegani Ninni järkkäsi vastikään syntymäpäiväkilpailun, jonka palkintona oli OPIn lakka Pink before you leap. Kyseessä on mukavan hyacinthbucketmäinen, hienostunut vanharoosa sävy OPIn brights-kokoelmasta, joka henkii vanhanajan romantiikkaa ja kello viiden teehetkiä. Lakan saattoi voittaa runoilemalla, satuilemalla, sanaitsesaastuttamalla; siis kommentoimalla jollain hauskalla tavalla postausta. Yllä olevalla, myös hyvin hienostuneella runolla allekirjoittanut saavutti synttärisankarittaren suosion ja nyt kyseinen lakkaihanuus matkustaa siis postilaatikkooni lakkaushetkiäni sulostuttamaan. Kiitos Ninni kilpailusta ja palkinnosta! <3


(Bilderna lånade/guvat guuglattuja)

2 kommentarer:

Ninni sa...

Hihi, fick jag en haranger på finska också! Vilken ära! ;-) Paketet är packat och åker imorgon till dig.

badbomben sa...

Ninni: Jag skulle ha skrivit på samiska också, om jag hade kunnat det :D Spännande, spännande! Kram!