Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

onsdag 6 augusti 2008

Avslöjande LISTA!

Vad skådar mitt norra öga om inte en lista hos många sötnosar, bland annat Bettieli och Inthemake! Jag hakar också på!


Några filmer du rekommenderar: American Beauty orkar jag se om och om igen, tycker den är asrolig, sorlig, melankolisk och hoppfull, allt i en och samma förpackning med förbannat coola Kevin Spacey i spetsen. Sagan om ringen-trilogin är ett måste för alla som njuter av estetisk eskapism med orcher, alver magiska ringar och kämpemod. Mer allmänt gillar jag att slötitta på thrillers och deckare, Martin Beck ordnar upp brott i tv:n as we speak:D Även en del äldre filmer är superbra såsom Some like it hot.

5 band/artister du gillar: Nightwish, Sentenced, Amorphis, Charon och Within Temptation. Lyssnar nog på annat också än heavy men jag diggar mer massiv melankoli på udden till det patetiska nästan:) Filmmusik och en del klassiskt går också, även dance om jag vill släppa loss litet grann med fötterna.

En lite udda maträtt du rekommenderar: Rökt flundra. Mums!

Favoritfärg: Elblå, hallonrosa, svart, skogsgrön

Några manliga skådisar/artister/modeller du tycker har en skön utstrålning: Ville Valo, Johnny Depp, Tuomas Holopainen och den finska 50-talscharmören nummer ett, Tauno Palo.

Några kvinnliga skådisar/artister/modeller du tycker har en skön utstrålning: Drew Barrymore, Kate Winslet, Tori Amos och även den redan avlidna Rita Hayworth.

2 tv-program du rekommenderar:

The darling buds of may: underbar, brittisk feelgood-serie i det vackra Kent. Vad heter den där serien var Gordon Ramsay vrålstorgormar åt kockar? Den rekommenderar jag, det är nåt twisted-roligt att se nån skrika huvudet av sig och bete sig som en neanderthalmänniska, säkert för att jag aldrig någonsin själv beter mig ens närapå så:D

En bok du rekommenderar: Donna Tartt: The secret history, Sue Harrisons vackra böcker om ett forntids Alaska, Sagan om ringen och Emily Brontë: Wuthering Heights. Därtill hakar jag på Inthemake, The dirt bör läsas:D

3 parfymer du gillar: Dior J'adore, Escada Moon sparkle, Flower by Kenzo.

Hur ser din morgonrutin ut i badrummet: Jag duschar oftast kvällen innan men om jag inte hunnit med det så gunkar jag i duschen med Lushgrejer och annat skoj, jag tvättar håret nästan varje gång jag duschar...en ovana men håret blir så snabbt flottigt. Gör också alltid åtminstone en basicsminkning, nu är min nya favoritprodukt för snabba morgonmakeups Benefit: some kinda gorgeous. Håret borstar jag och sätter på en filifjonkkaknut, håret orkar jag inte så mycket med, det är tjockt och tar fast hur länge att fixa.

Vad äter du oftast till frukost: Badis loves frukost! Nybryggt kaffe, ostmackor, jogurt, gärna även juice.

Vad dricker du helst: Vatten, rödvin, ettans mjölk, cider, KAFFE!

Tatueringar, hiss eller diss?: Om den passar bäraren så kan det vara alldeles fantastiskt. Jag hade en period då jag funderade på en men jag har åtminstone nu kommit till slutsatsen att jag själv är en icke-tatueringstjej, på andra kan det vara hur snyggt som helst.

Favoritljud?: Kaffekokarn! Pruutpruutpruut!:D Det då en gosig kissemiss spinner.

Något annat du vill tipsa om eller berätta: Carpe dior!

(Bilden lånad från photobucket)

9 kommentarer:

Scrangie sa...

Ah, someone else who shares my coffee addiction! ;-)

Anonym sa...

Ahhh fasiken, duuuu jag taggar dig i efterhand darling ;) Mmmm rökt fisk funkar alltid :P YAY kaffe kaffe kaffe...det är livet det!

Anonym sa...

American Beauty är en riktigt bra film, och visst är kaffeputter myspys ;o)
Härlig lista om badisen :o)

Badbomben sa...

Scrangie: I've been a coffeeholic since I was two years old so;D My grandmother taught me to love cafe au lait:D (with lots of the "lait" and sugar and buns and donuts and stuff:))

Inthemake: Tack för post-taggningen:D Alltså kaffe 0 mums. Ska just nu dricka en iskaffe med vaniljsmak. Namnam.

Linda: kaffeputtrande är så hemtrevligt, man känner sig välkomen då man hör en philips sätta igång med honkhonmkfrust pruut:D Roligt att du gillade min lila lista! p.s. Jag postade gunket tidigare imorse till dig:)

Anonym sa...

åh va gulligt av dig, då får jag lite härliga gunkprov på semestern ;o)

Badbomben sa...

Linda: Klart rara du ska få gunkprov!:)

Anonym sa...

Länkade dig med! :)

Anonym sa...

Jag gillar sådana här listor som säger lite mer om vilka folk egentligen är. :) Kul kul kul!

Och Tori Amos är för övrigt ett grymt bra svar när det gäller ustrålning och så.. Jag glömde bort henne. :( Pinsamt!

Våra listor skiljde sig åt lite dock. :o Undrar var i ledet det blev annorlunda egentligen.

Kram!

Badbomben sa...

RM: Tack ska du ha!:)

Chaosophia: Nej kanske listorna kunde ha varit mer lika, det beror alltid på vad man kommer på då man svarar?:)

Jag har alltid svårt att komprimera såna här listor, på frågor som "nämn en god maträtt" så rabblar jag upp vad jag åt idag, i förrgår, i förrförrgår osv:D Tori Amos, åh hon har nåt gudinnelikt i sig. Älskar hennes cover av losing my religion. Kram på dig!