Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

torsdag 7 augusti 2008

Pret-tytema: ruskig rufsdag

Det aktuella veckotemat för Pret-tys nätverkare är bad hair days.

Jag har inte så ofta ruskiga kalufsdagar i och med att håret är långt och obehandlat och tjockt som en viktväktare, det går alltid att sätta upp på en småromantisk (läs: humanistråddig) tofs eller med diadem eller nåt sånt. Däremot kan en dålig hårdag för mig dock innebära en lars levi laestadius-frilla, alternativ rasputinrufs, här ser ni Raz:




För att undvika denna rätt så mördande ryskinspirerade look shamponerar jag och sen shamponerar jag. Gillar mitt hår nytvättat och väldoftande, tål inte tanken att hårbottnet skulle vara ofräscht. Jag har ibland provat på att bara "tvätta" med balsam eller ha längre tvättpauser men det går bara inte då håret är obehandlat. Då jag hade permanent så kunde jag ha längre pauser men med den här emilezolainspisfledan så kan jag inte låta bli att gunka håret stup i kvarten. Torrshampoo vill jag ännu prova på, Osis tror jag blir bra.

Javisst, Ytligast undrade också efter tips för eventuella badhairdays. För mig är dåliga hårdagar räddade med snabba tofsmanövrar och eventuellt nån duk på huvet om rasputin ändå kommit fram:)

5 kommentarer:

Anonym sa...

hahaah....underbart!!!

Badbomben sa...

Inthemake: en rasputinkalufs är inte att leka med, huj:D

Sminkan sa...

Ra-Ra-Rasputin, Lover of the russian queen!
Han var väl läcker och karismatisk som få! ;D

Anonym sa...

Osis är en trevlig liten sak ;o)

Badbomben sa...

Sminkan: Jo, klar sexsymbol herr Razzie:D En biografi om honom vore inte så dumt att läsa.

Linda: kanske jag också blir av samma åsikt när jag väl provat den:) Jag tror nästan det!