Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

söndag 31 augusti 2008

Gemensam Pret-tyrecension: concealers

Pret-tynätverkets gemensamma recension gäller den här gången concealers. Jag har valt att recensera Maybelline Dream Matte mousse concealer.



En av mina mest pålitliga och versatila concealers är Maybellines fluffiga Dream matte mousse. Dess konsistens passar bra även under ögonen och även till annat man vill täcka. Foundation sveper jag gärna med pensel eller svamp men just concealer tycker jag att det är praktiskt att kunna använda med fingrarna då man har bråttom på morgonen och har en sju-jä_la pelargon på nosen eller mörka ringar efter för intensivt nattsuddande. Till det ändamålet passar DMMC riktigt bra. På sommaren gör jag ofta en snabbsminkning med denna på de strategiska ställena och puder då jag inte vill ösa med foundation då man transpirerar, glimmar, glänser och har sig.

Pigmenteringen är bra och prislappen skrämmer inte iväg en precis. Badis rekommenderar Dream Matte mousse concealer!

Vitsord: 4+/5 Eximia:)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det en speciell concealer eller är det deras foundation du använder? Har bara sett den som foundation nämligen. Använder den själv, men inte under ögonen, täcker inte mina ringar ett dugg. :(

Badbomben sa...

Mimmi: Det är concealern jag talar om, det finns en sån också. Liknande glasdosa men i mindre format.

Anonym sa...

Jag kikade på Maybellines mousse ögonskuggor häromdagen men köpte ingen, fast de va lockande :D

Badbomben sa...

Linda: jag har också sneglat men det har fattats nån liten gnista för att jag skulle ha hamstrat en:)

Anonym sa...

bra recension! Den här concealern har jag också, och den är riktigt bra... En bra allroundconcealer när man har brådis helt klart.

Badbomben sa...

Emma P: Tack!:) Du sa det, allroundconcaler! Väldigt pålitilig vardagsprodukt som man kan använda till mångt och mycket.

Anonym sa...

You could easily be making money online in the undercover world of [URL=http://www.www.blackhatmoneymaker.com]blackhat forums[/URL], You are far from alone if you haven’t heard of it before. Blackhat marketing uses alternative or not-so-known avenues to generate an income online.