Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

fredag 15 augusti 2008

I väntan på God..gunket menar jag:)

Känner mig som värsta väntar-Estragon: postgubben hade bara hämtat tidningar idag, snyft. Nå, på måndagen kommer det säkert gunkpost! Hoppas bara att nåt är såpass nerbantat att det ryms genast igenom vårt anorektiska brevinkast så jag kan genast notd:a, gunka, sniffa och pyssla och inte behöver vänta tills följande dag att jag kan hämta godbitarna på posten.



Blinc-mascaran funkar annars bra ihop med lök. Ni läste rätt, lök. ("Allium Cepa" på latin btw.) Jag håller på och kockar ihop en smaskig kantarellsås och då jag gick manson på löken så blev jag inte riktigt lika gråtig som med andra mascaror. Om ni har tendenser till masochism så ska ni prova på att hacka en riktig baddarlök efter att ni målat fransarna med Christian Dior Ultimeyes. Ger en relativt angstisk kick för synorganen!;D

9 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, då vet man vad man ska ha när man lagar mat i fortsättningen :)

Anonym sa...

neej men kom de inget gunk idag :o(
håll ut till måndag ;o)
nu gjorde du mig otroligt sugen på kantarellsås, skulle köpte svamp på ica idag men glömde och bara för de så blir man extra sugen :P

Anonym sa...

Håller tummarna med dig, jag fick heller inget efterlängtad gunk post idag :( Hemskt eller hur? :D

Mia

Badbomben sa...

Ida: Det kom litet som bonus att märka att Blinc funkar så bra vid lökpärsen:D Jag har ännu också kvar av testerblincs som man fick beställa då, drygt!

Linda: Oj, oj gjorde jag dig sugen på svampsås, det var gott! Gräddigt...feta, gula kantaRELLER! Hihii,hahaa, bråkar med Linda! Nej idag kom det inget gunk. Men vilken tur att det inte kom räkningar;D Hoppas det droppar in måndagsgunk!:)

Mia: Väntade du på Pret-typost eller var det beställning? Nej det är tortyr fast det också är litet skojigt att vänta på gunkpaket;)

Sminkan sa...

Trist med en gunkfri fredag. Men på måndag kanske! Och då har du något att se fram emot!

Badbomben sa...

Sminkan: Sist och slutligen var det inte så farligt. En kväll med svampsås blir aldrig fel:) Bigunket är postningsklart nu!;)

Anonym sa...

Mmmm kantarell :P Har inteprovat Blic än, me har en här hemma som väntar ;)

Bitte sa...

Blev lite rädd ett tag att du hade använt lök till något kring ögonen. Pust, det var tur att det inte var så.
Håll ut paketen kommer säkert på måndag.

Badbomben sa...

Inthemake: Jag gillar blinc väldigt bra sm vardagsmascara, det gör livet (=borttagningen) så mycket lättare. Idag blev det kräftor, mums!;)

SJ: Hihi, riktigt så galenpanna är jag inte. Hoppas på en drös med gunk på må!:)