Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

torsdag 21 augusti 2008

Äntligen Pret-typost plus dagens svampskörd!


Här får ni litet bildbevis på innehållet i de fyra, feta breven och paketen som äntligen hittade hem igår!

Jag gjorde en del nagellacksbyten med Recensera mera och således lade jag vantarna över fina röda och pinkfärgade nyanser som känns personliga och skojiga. Utöver dessa lack blev det igår en verklig lackbackanal i och med att jag fick vinstpost från Nailed.se. Jag var nämligen en av de lyckliga som vann Depends sommarkit med swarowskifil och olika somriga lack, nyanserna är coola och vackra! Ser ni den orangea brandbilsnyansen, den ska jag ha på naglarna imorgon till Konstens Natt då våra muséer har kvällsöppet och annat festståhej på g:)

Väldoft hämtade Herr Postiljon också: ett litet doftrör med en Bvlgaridoft som jag bytte med Biggan51 på Pret-ty och några underbara tvåltjusigheter som självaste Crazynails själv gjort!

NOTD:s, recensioner och annat kommer senare, sen kommer det flera paketbilder i och med att mera ljuvliga paket kom idag! Tack Helena & Nailed.se, Recensera mera, Biggan och Crazynails för fina vinster, shopping och byten!

Klyschigt men sant, man väntar aldrig för länge på gunk bara det väl hittar hem! Som pricken på i:et får ni min svampskörd för kvällskvisten: jag och min kompis var och traskade i skogen och dessa kantareller dök in i min påse, de är ännu ogunkade och orensade på fotot. Ena feta, fina svampar med underbar doft, sniffsniiiifff!:D



17 kommentarer:

Anonym sa...

Underbar gunkskörd och så mycket fina svampisar, härligt!!!!

CrazyNails sa...

Vasse go;) Hoppas du gillar tvålarna.

CrazyNails sa...

Ah glömde kommentera dina ljuvliga svampar...det är så otroligt gott med kantareller.

Anonym sa...

Hej där vännen!
Jag har knåpat och illustrerat ihop en sminkguide, och jag undrar, tycker du den hjälper tjejer och ger mer klarhet i hur man ska sminka sig?

är det lönt att fortsätta med sådana guider?

Kramar och pussar Kinga

Anonym sa...

Weei!! Jag ska leta kantareller i helgen! :D

Kajalpennan sa...

Du fick ju ihop en del. Jag håller på att bli knäpp här. Uppvuxen i de småländska skogarna (typ) har jag flyttat till linköping det finns ingen skog här!! Tror ni det växer svamp på åkern?

Bitte sa...

Du bara frestar med dina paket som kommer med posten hela tiden;)

Svampen ser sååååå god ut.

Sminkan sa...

Kantarellerna ser underbara ut! Vilken frestande bild! Och Crazy Nails egna tvålar är inte fel de heller! Så smarriga de ser ut!

Anonym sa...

Ojojoj inte illa, grattis till dig ;) släng över lite Schwämp över pölen haha...puss

Anonym sa...

Wow, vilken skörd! Jag måste erkänna att kantarellerna lockar mest... jag är SÅ svag för kantareller så om någon tar med sig det hem till mig blir jag dennes betjänt för en dag! Haha!

Badbomben sa...

Linda: går skördade jag riktigt ordentligt! Ditt paket är nu på väg:)

Crazynails: Tvålarna är härliga! tack snälla du!

Kinga: Jag ska ta och stifta närmare bekantskap med din guide:)

Therése: Det ska du göra, lycka till med fångsten!

Kajalpennan: Den enda orsaken varför jag också hittar svampar är på grund av min kompis som avslöjade sin skattkista i skogen:) Annars finns det inga bra svampskogar nära Hesa.

SJ: Är jag stygg?;) Kantarellmums blir det ikväll, sköntefter en lång dag på jobbet!

Sminkan: Jag blev så glad då kantarellerna var extra fina nu i år, så knalliga, stora och fina!

Inthemake: *skickar virtualschwompe till dig*;D

RQ: Visst är kantareller något überfantastiskt? Så %¤%¤¤¤/ gott!

Anonym sa...

tack så jääättemkt!!! ja uppskattar de verkligen! pusspuss Kinga

Anonym sa...

Oj massa kul att testa!

Jag har nominerat dig! Kika in hos mig så får du se. ;0)

Anonym sa...

Härligt med gunkpost! :)

Badbomben sa...

Kinga: Du har gjort ett stort arbete med bloggen din:)

Tina: Tack snälla du!:)

Johanna: Hoppas på mer post på må!;)

Anonym sa...

Vad härligt med paket:D
Min kära mor gjorde också kantarellfynd idag- det börjar bli höst- luften blir friskare.
kram på dig Badis

Badbomben sa...

Sanna: Vad roligt att din mamma också fyndade skogsskatter! Man får lite samma känsla i skogen som med riktigt vackra skuggor/lack, friska, krya sensommarnyanser i svampar, mossa och de små skogsskrypen. Kram på dig Sannakaffepanna!