Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

lördag 30 augusti 2008

Pret-tys veckotema: sminkmärke som jag finner intressant

Sublim är idéhertiginnan bakom Pret-tytemat för vecka 35 som lyder: Berätta om ett märke eller en produkt som du är nyfiken på att testa och varför.

Produkter från GOSH är såna som jag ofta tafsar på i Sokos-butikerna men som jag ändå inte ännu har hamstrat. Det är dock endast en tidsfråga på grund av gunk-kungligheterna RQ och LGB vars läckra eotd:s och swatches av GOSH-grejer lett till extensiv salivutsöndring hos Residens Badbomben. I synnerhet den elblåa GOSH linern är riktigt ohmyGOSH-snygg, även nagellacksnyanserna flörtar även om jag vill minnas att djungeltelegrafen rapporterat om mindre bra egenskaper i nagelgunket från detta danska gunkmärke. Om ni har erfarenheter av deras nagellack så skicka gärna en liten morsekod i kommentarerna nedan, danke schön!

(Bild lånad härifrån)

7 kommentarer:

CrazyNails sa...

Tjenis telepati kompis:) Naglacken skulle jag kunna tänka mig att tästa. Naglack sitter bra på mina akrylisar ovavsätt kvalite.

Sminkan sa...

Gosh har jag haft ett läppstift från, men minns inte alls hur det var. Nagellacket är ett njae för mig. Har glömt recensionen på det. Bra att du påminde mig!

Ika sa...

Jag är också supernyfiken på deras produkter! Måste kolla om de finns i Sokos i Åbo, tror jag eventuellt ska dit nångång under hösten.

Anonym sa...

Jag har tre GOSH liners som jag tokgillar, ett märke att kika närmare på!!

Badbomben sa...

Crazynails: Det är ju sann lycka!:D Jag är så sugen på ett violett blingblinglack som de har...

Sminkan: Åh, roligt om du recenserar deras lack! Goshnotd, jiihaa! Även om kvalitén skulle vara litet bla så är det kul att läsa mer om dem.

Ika: De finns det nog tror jag, såpass stort är det i vår kulturstad nr 1:) Jag kikar ofta på dem i Sokos Emotion.

Linda: De ser så galet snygga ut, granna och fina:)

Anonym sa...

Måste säga att deras shadesticks är suveräna! Jag har tre stycken och de är perfekta som ögonskuggsbas!

Badbomben sa...

RQ: Tack för tipset! (Så farligt då jag har GOSH nära mig, 500 meter och plånboken skriker hoosiaannadaavidsssoon:D)