Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

lördag 9 augusti 2008

Torsdagsshopping


Bjuder på en del shopping från torsdagen. Mest blev det presenter, både till mamma som fyllde år nyss och litet smått och gott till sambon. Dock hittade jag en del personliga, hedonistiska gunkgrejer också!

Det blev dessa:

  • Phytoaktiv nattkräm från Ziaja, har gillat denna serie väldigt mycket. Den är ämnad åt personer med tendenser till spruckna blodkärl och rödlätt hy. Jag känner delvis igen mig i beskrivningen så allt som kan förstärka min ljusa men rödlätta hud så come hither, por favor:) Jag köpte också Phytoaktivs ansiktsvatten men den var blyg så den kom inte med på fotot.

  • Savon vegetale klementintvål, doftar underbart kryddcitrusaktigt. Mumsmums!

  • Laveras vårdande och fuktande kroppsolja med underbar doft av apelsin och havtorn, det doftar som mer vuxen sort av apelsingodis, helt kanon. Jag njöt med den här efter duschen igår, härligt!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmm kroppsoljan låter alldeles ljuvlig!! Åh hälsa de lilla blyga ansiktsvattnet ;o)

Badbomben sa...

Linda: Jag ska just ta oljan med till bastun, den är så go! Ansiktsvattnet hälsar tillbaks, litet blygt och rodnande;)

Anonym sa...

Åhh vilken mysig shopping...

Badbomben sa...

Inthemake: Jag är ju doftpervertiker så så här blir det. Tvål, tvål, tvål och duschgrejer:D

CrazyNails sa...

Zaija krämen lät som nått för mig.

Badbomben sa...

Crazynails: Ziaja är bra och budget! Om jag ännu får tag på testerpåsar av krämen så ska jag höra av mig till dig och skicka en till dig:)

ShopaholicNumberOne sa...

oh my! Jag är galen i tvålar/rengöringsgrejer som doftar klementin/apelsin. Det är min favo-doft när det kommer till sånt!

har du testat Clarins One Step Gentle Exfoliating Cleanser 125ml? Den är ett *måste*. Lovar dig att du inte skulle bli besviken. Provdofta på den nästa gång du är på shopping... Mmmm eller L'Occitane olika Orange-rengöringar/tvål...Jösses...det är himmelriket!

Badbomben sa...

Susanna: Då skulle du älska den här! Clarins har jag inte provat på, tack för tipset! L'Occitanetvålarna låter überhärliga!:)

ShopaholicNumberOne sa...

ja men du, det bara *Mååååste* du. Jag tycker det lätt är den hääärligaste apelsin/klementin-doften som finns i den. man blir på så bra humör liksom, aromaterapi antar jag :) har dock svårt få tag på sådant här i eskiltuna. Men i Sthlm finns en ljuvlig butik, "Ligne de Vie", som har *ALLT* i tvål-väg & mer. Blir alldels galet glad av deras lyxiga grejer, som ändå är till VÄLDIGT bra pris!!

Kolla in mitt inlägg om det här:
http://shopaholicnumberone.blogspot.com/2007/10/leker-lyx-spa-i-sena-natten.html

Badbomben sa...

Susanna: Läste ditt inlägg och blev nog ganska sugen på mer tvål- och apelsinshopping!;D Citrus överhuvudtaget är gott i skönhetsvård, jag älskar philosophys citronmums:)