Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

fredag 1 augusti 2008

NOTD: China glaze platinum gold



Dagens inlägg är en kort och metallisk historia med mitt första China Glaze-lack. Det kom idag med posten som ett lyckat Pret-ty-byte med
Makeupoholic.


Inomhusbelysningen ger skenet av en basicsnygg gyllenbrun som dock blir alldeles fantastisk i solskenet, det glimmar som mässing och egyptiskt guld! Tack för bytet, jag är förtjust i mitt gyllene sommarlack!

Hann med ett inlägg idag så nu blir det semester efter det här, har ren hunnit sola och simma en hel del, nu ska det grillas!:)

22 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, jag gillar det! Passar bra så här lite på sensommaren också. :)

Bitte sa...

Snygg färg. Jag har tittat på det flera gånger men aldrig köpt det. Ha en fortsatt härlig semester:)

Badbomben sa...

Chaosophia: Stämmer, det är litet augustivibbar i det. Det var så vackert på sandstranden, då "fattade lacket eld":)

SJ: Tack lilla muffinsen!:D

Sminkan sa...

Inte illa! Ser bra ut på dig!

Badbomben sa...

Sminkan: Tack! Jag såg just gröna baggen, ursöt! Du borde nästan få litet smisk:D

CrazyNails sa...

Riktigt snyggt!
Hoppas att du har det fantastiskt på din semester. Min är snart över
:(

Badbomben sa...

Crazynails: Tack!:) Alltid litet trist då semestern tar slut men man brukar nog komma i farten igen. Har suttit och packat gunk med till skärgården, travel size is the shit indeed:D

Anonym sa...

Kanonfint, passar dig jättebra ;) Happy Camping hihi kram

Anonym sa...

det ser fint ut på dig!

Badbomben sa...

Inthemake: tack rara! Hihi, den här festivalen blir det ingen camping på, kom nyss hem från lö-rockandet, festivalen är såpass nära oss. W.A.S.P överraskade så positivt, de var sjukt bra! Kramis!

Sanna: Tack snällis! Gillar lacket!

Anonym sa...

Jag undrade just!! Vad du gjorde hemma hihiiii.....kul med WASP, det är kult på hög nivå!

Badbomben sa...

Inthemake: Tihi, jag snokar här nattetids före jag far och snarkar:D Amorphis var också så bra, givetvis, men W.A.S.P tänkte jag att skulle dra en litet trött konsert kl 14.15 men nix, det var kult och blixtar och rock n' roll:D

I övermorgon är jag helt utan internet så då kan man inte ertappa mig nattsuddande:)

Anonym sa...

Mycket tjusigt lack, kan tänka mig att du passar otroligt fint i det!!
Åh ska ja me få gunkprov :P så söt du är, kan inte välja bland de där godingarna, du får överaska mig ;o)

Jessan sa...

Kul att du gillar det, det ser ut att passa dig bra också!

Anonym sa...

Vilken underbart "rostig" ton, i färgen!

MVH
Jean

Badbomben sa...

Linda: Tack sötis, jag ska posta gunk åt dig genast då jag kommit hem från skärin:) Kram och så roligt att ha dig tillbaka!

Jessan: Jag har verkligen blivit förtjust i det, det klarade dessutom rock-festivalen i jättebra kondis!;) Tack!

Jean: Stämmer, rostig är bra beskrivet! Tack ska du ha!:)

Veronica sa...

Härlig nyans, lite kallare än de flesta guldnyanser man ser !

MLY sa...

Vilket härligt sommarlack!
Hoppas semestern blir härlig med massa grill och bad!

Anonym sa...

Jag har gjort en blogglista i min meny där du är med. Kolla gärna att länken funkar som den ska och att jag har använt rätt namn på bloggen. :0)

Badbomben sa...

Veronica: Kyla även i såna här guldiga nyanser är min grej så det är säkert därför jag gillar den så mycket:) Tack!

MLY: Det blev den, tack! Inte så mycket sol men jättemysigt ändå!

Tina: Tack ska du ha, den funkar prima och allt är riktigt perfetto!

Anonym sa...

Å vad snyggt! Nagellack är kul!

Badbomben sa...

Monica: Tack! Jag har blivit helt tokig i lack, så mycket impulser via andra gunkgurun!:D