Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

onsdag 6 augusti 2008

I'm back plus litet Pret-tybyten och annat smått och gott

Hej på er!

Kom nyss hem från skärgården; underbart med bastubad och supergod mat, bland annat en orgiastiskt gastronomisk svampsoppa nersköljd med merlot, mums! Vädret var crazydåligt, det stormade nästan hela skärgårdstiden men på ett sätt var det extra myspysigt att då krypa in under filtarna i vår lilla hyresvilla och tända värmeljus och slappa. Jag är inte hundra procent säker på saken men jag tror jag eventuellt såg ett lodjur idag. Den simmade till andra ön brevid och jag var helt konfunderad om jag verkligen såg vad jag trodde att mina synorgan beskådade. Åtminstone kom Herr Snok och hälsade på så faunan var ytterst påträngande, på ett positivt vis givetvis:D



Helgen tillbringade vi däremot i rockigare tecken i Ankkarock med Soilwork, Amorphis och WASP i spetsen. Kul att kunna gå på en festival på sommaren då man tagit litet helgledigt!


Det om semestern, nu ska ni få se litet gunk. Först ut är litet Pret-tybyten, den andra anlände i slutet av förra veckan och den andra kom idag: en Dior J'adore body lotion som jag bytte med Recensera mera, därtill hade hon varit snäll och stoppat med en Pierre Robert läppgunkis, tack för bytet! Därtill väntade ett litet småmulligt brev på mig idag av Annica J, inne låg ett glimmande, härligt Creative-lack i nyansen love sick, mums vilken hallonnyans! Tack!


Sen till några mer prosaiska tingestar jag norpade med mig från euromarket på hemvägen: en fotskrubbare som jag kan idka ortopedisk sandpappreri med och en ansiktsborste för att riktigt übergnugga fejset rent.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem!
Har saknat ditt bloggande. :0)

Badbomben sa...

Tina: Tack, roligt att höra, kram på dig!:) Borde gå och sova men jag bara bloggar:D

Scrangie sa...

Aw, sounds like you had a fun time! Welcome back!! :D

Anonym sa...

Vilken tuuur att du är tillbaka....I´ve missed you!! Lacket såg urläckert ut

Bitte sa...

Jag gillar faktiskt när det regnar och man kan mysa inomhus, bara det inte regnar hela tiden. Välkommen tillbaka.

Anonym sa...

Åh välkommen tillbaka!! Du verkar ha haft det mysigt och härligt gunk du fått :o)

Badbomben sa...

Scrangie: I ad a really nice time! You would have loved Soilwork on sunday!;)

Inthemake: tack gulle! Har nu lackat så det blir säkert en notd på kvällskvisten:)

Sminkjante: Tack snällis! Jag gillar också litet storm, det är roligare än fjuttregn. Bara man får vara inne alltså. Vinden blåste som bara den och havet var skummigt:D

Anonym sa...

Ja, välkommen hem får jag också säga! :)

Badbomben sa...

Johanna: Tack ska du ha!:)