Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

torsdag 28 augusti 2008

NOTD China Glaze: Subtle


Jag är så förtjust i den här vackra, feminina nyansen: det är som morgondagg på syrenblommor! Av de litet ljusare lacken faller jag ofta för såna här glimmande, ljuslila skönheter. I buteljen bjuder lacket på ett elegant, diskret skimmer som småblixtrar i grönt, lilarosa och diamantnyanser. Mysblingbling!


I och med Pret-tybyten har jag nu haft möjligheten att testa en del china glaze-lack och jag har varit mäkta imponerad. Ändå drar OPI hittills det vassaste strået men China glaze kommer som en god tvåa, även på grund av flaskorna som jag tycker är så dekorativa. Jag skulle vilja ha alla lack framme...har nån några extra kvadrat till övers?;D

6 kommentarer:

Bitte sa...

Det här ser jättefint ut. Vanligtvis gillar jag mer färg men detta kan jag tänka mig ha som ett avbrott i färgchocks djungeln.

Anonym sa...

Det här lacket ser verkligen fint ut på dig! Jag älskar china glaze! Stort utbud av färger:)

Anonym sa...

Jag har nominerat dig! kolla min sida!

Anonym sa...

åh romantiskt!!

Anonym sa...

En riktig Badis färg :) Väldigt fin!

Badbomben sa...

SJ: Tack, just såna här nyanser är så bärbara och fina tycker jag. Mycket hellre lila och skira rosan än beige och väldigt ljusa andra toner för mig åtminstone, annars får det gärna vara grannt eller mörkt:D

Sanna: Tack! Det här är ett sånt lack som Sminkan nämnt som ett då-naglarna-ser-bättre-ut-än-vanligt-lack, det har litet av den magiska förlängande och annarsbaraeleganstouchen:)

Santacarolina: Pusskramis!:¤

Linda: Och romantiskt gillar vi:D Tack!

Johanna: Tack!;) Jag tror du vet vad jag brukar gilla!