Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

måndag 25 augusti 2008

Pret-tytema för vecka 34: förvaring, Minimänniskans förslag


Bättre sent än aldrig! Youtube var sååå lat igår så jag fick inte inlägget publicerat förrän idag.

Nu får ni i varje fall litet muminspråk och mycket gunk att beskåda. Här kommer nämligen litet videobloggning ala Badis goes förvaring. Enjoy! (Det ger också en liten bild av vad jag har i mina lådor i och med att jag börjar rabbla upp vad jag har i mina gömmor, det här är första tagningen och det märks både på kameran med akrobatparkinson och mig med alzheimer då jag försöker minnas vad jag har i lådorna men ni kan väl leka att jag är überproffsig även om ni får reumatism av att hålla huvet på sned i några minuter framöver;D








  • Parfymhyllan är en nätt, liten glasskiva från Ingvar Kamprads sveaglobala möbelboutique, längst till vänster och i mitten är mina dofter och min sambo har sina parfymer längst till höger.
  • Badrumskåpet är proppat med allt från kroppsgunk till ansiktsrengöring och body lotions. Här bor även hårstylingsprodukterna.
  • I tygkatten har jag mina papiljotter och brevid har jag en liten tubpåse för bomullsrondellerna och i Iittalaskålen har jag mina penslar.
  • I Ikeamonstret bor sminket och nagellacken och även litet annat smått och gott. Som förvaringsboxar har jag en del plastiga organizers såsom pinkfärgade lunchboxar och karamellaskar, båda med kattiga teman. I necessärerna bor kroppsvårdsprodukter, ofta i testerstorlek och även hårsnoddar och mitt vardagssmink ligger i en skild necessär.
  • Duschhyllan är invaderad med schampoo, balsam, duschgeler och allt möjligt som gör den lilla hygienstunden trevligare.
Det var det! Jag hoppas på mer utrymme i framtiden och en egen liten gunkhörna, tänk att ha ett gammaldags sminkbord brevid ett fönster och sminka sig i naturljus....





19 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi vad roligt att du videobloggade! Jättekul :) Du har ju massor med grejer. Och philosophygrejerna blev jag bara lite avundsjuk på! :)

Anonym sa...

Underbart med videobloggning! Jag älskar din dialekt, och älskar att se vad folk egentligen har även om jag sitter här och gapar av avundsjuka för att du/ni har så mycket av allt..!

Var det från IKEA som den där nya duschhyllan hade kommit? Isåfall måste jag leta reda på en, för den ser bra ut!

Rocketqueen sa...

ÅH så kul med videobloggning! Jag bara dreglar! Måste kolla igen! Och jag älskar att höra på din röst, den är sådär sagoberättande underbar! Beautysagoberättaren Badis! Mer Badis åt folket!

Anonym sa...

Oh yeah Badis!!!!
Jag håller med Rocketqueen- sagoberättarröst! Homy:) Jag blir nog lite smygkär haha. åå den där Badger dosan vill jag ha!
Keep on rockin'
kram

Bitte sa...

Underbar samling. Din rösta är så härlig.

C. Eng sa...

Vad extremt roligt med vlog av dina läckra prylar! Det var superkul att kolla, och jag skrattade och nickade när jag såg hur lite plats din sambo tar upp. Det är verkligen så typiskt haah .)

Anonym sa...

Kul med lite videos! :)

Anonym sa...

Fantastiskt kul med videoblogg!!! Mera mera! Minsann om jag inte skymtade en Aquolina i skåpet?! :)

Badbomben sa...

Emelie: Tack! Det borde komma Halloweenphilosphygrejer så småningom...nu retas jag litet;D Du hade ju en massa härligheter också, mumsmums!

Chaosphia: Tack snälla! Åh, en del har jag inte så mycket av. Tvålar och kroppsgrejer har jag nog..och kanske litet av varje:D Duschyllan är inte från Ikea, utan från Prisma, en stor marketkedja. Hyllan var dock utländsk så det finns säkert motsvarande litet här och var.

RQ: Rara du!;) Jag gillar själv videobloggar, häckar ofta på youtube och ser på videos där man kan go på andras samlingar.

Sanna: Vad bra om jag inte låter alltför trist! :) tack för dina snälla ord! Rock rock!

SJ: Tack lillisen!:) Älskar veckotemat den här gången!

Beautyroxx: Tack!:) Flickorna är visst gunk-kolonialister, vi manövrerar alla sanitetsutrymmen!

Johanna: Tack, tänkte att det skulle vara skoj med litet omväxling:)

Ida: Det skymtade du rätt i! Om du hade lasersyn så skymtade du eventuellt två st och en ytterligare som gömde sig i ena necessären;D

Sminkan sa...

Ah! Vad roligt att se allt! Och du låter inte ett dugg flummig. Tycker du videobloggar hur bra som helst!
Mer video, tack!

Jädrar vad parym du har, förresten. Där slår du mig med hästlängder. Men jag tar dig kategorin pigmentsamples och nagellack! :D

Sminkan sa...

Paketet kom idag, förresten! Oh, vilken härlig doft av honung!

Badbomben sa...

Sminkan: Tack, snälla du! Parfymoholic är jag nog...tyvärr har jag just ansökt efter ett Visa så H2T kommer nog snart att få en ny kund:D Då får även jag en Ordentlig Nageloholiccollection.

Anonym sa...

Åhh vilken härlig videoblogg, din röst är underbar att lyssna till!! Mysiga gunkgömmor du har, söta förvaringsgrejer och parfymhyllan va tjusig!! Fick mitt paket idag, tack så jättemycket, kan knappt bärga mig att få prova lacket :o) Ditt paket är på väg ;o)

CrazyNails sa...

Härligt att höra din fantastiskt mysiga röst! Jätte rolig video bloggning och mina tvålar fick vara med på ett hörn:)

Anonym sa...

oooh vilken mysig röst du har! :) Jag är också ett stort fan av kenzo amour!! :D

Anonym sa...

Underbart helt enkelt! Fram för mer videobloggar :)

Din dialekt tar mig direkt tillbaka till min barndom när mina släktingar bröt på finska.. mys <3

Alltid lika kul att se hur folk har det.. :)

Badbomben sa...

Linda: Tack raringen! Vad roligt att paketet hittade hem, tror att hololacket klär dig så bra!:)

Crazynails: Tack ska du ha! Klart att de fina tvålarna fick vara med!:)

Therése: Tack snälla, visst är Kenzo amour mysig och fin?

Skosoet: Tack, bjuder gärna på en nostalgitrip, hahaa!;) Tycker också att det är så roligt att kika in i andras gömmor.

Anonym sa...

Haha, jag log stort åt din fantastiska formulering "Ingvar Kamprads sveaglobala möbelboutique".

Det är kul när du videobloggar och man hör din röst. När jag läser bloggar "hör" jag ju bara min egen stockholmska i huvudet. Jag tänker ju inte på att du pratar finlandssvenska förrän jag hör det på riktigt. Hehe, i mitt huvud pratar ju tom Rouaa stockholmska men jag misstänker att hon pratar ganska distinkt skånska på riktigt =)

Badbomben sa...

Minimänniskan: Tack, det var roligt att höra!:D

Stämmer det där med att man hör sin egen röst då man läser andras bloggar. Emelie gjorde ju också en videobloggning för ett tag sen och då var jag i min tur "wtf, hon talar ju int' finlandssvenska!!:D