Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

lördag 23 augusti 2008

NOTD: Depend nr 133

Snacka om färggrannt lack! Det här var ett av vinstlacken från Nailed.se och vilket lack sen! Absolut det neonigaste och lenapeehooigaste lacket jag äger. Jag tror att jag inte själv skulle ha köpt det här lacket men när jag väl har det på klorna så faller jag inför dess uppkäftighet, bohemiska arrogans och coolhet. Det eldade upp mitt väsen i går under Konstens natt, hade även orange hårsnoddar och min orangea ekorr-tshirt...elegansen var handgriplig;)


Två lager ger en djup intensitet, litet syns dock skarven mellan tipp och nagel men det är inte det man lägger märke till utan den häftiga halloweennyansen som kräver uppmärksamhet som en bataljon med pråliga, utsmyckade dragqueens på en borgerlig nobelsfest.

NOTD.en plåtade jag imorse på väg till jobbet med typ håret i rufs och med kaffekoppen i högsta hugg men ni kan tänka er en intensiv glow som den ger, i synnerhet i litet mörkt, den fattar eld!

Ett lack att älska eller hata och jag hör till den första gruppen!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ett "älska" lack för min del också, yum!!

Bitte sa...

Vi snacka orange! Verkligen halloween, men jädrig läckert!

Sminkan sa...

Härligt! Kul att få en vinst man själv inte skulle kööpa men som man sen gillar!

C. Eng sa...

jag hör nog också till den första gruppen :)

Badbomben sa...

Linda: Vad roligt att du också tycker det! Jag tror att en del kanske rynkar på näsan vid den här allhallowseve-härligheten:)

SJ: Jag bara måste ha det här sen då halloween nalkas! En pumpfärg!

Sminkan: Det är det, man vidgar vyerna! Kanske jag nästa gång vinner en gul en!;)

Beautyroxx: En till som gillar knallorange, jeehaa!

Rocketqueen sa...

Perfekt för en konstnatt! Lovely!

Badbomben sa...

RQ: Det kändes helrätt just då! Mina naglar var som ficklampor då jag väl kom hem vid solnedgången:) Tacktack!