Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

tisdag 19 augusti 2008

Min nya parfym feat. en lilarosa nagellackstrio


Min sambo var på en kort båtresa nyss och Fräulein Fortuna var givmild då han puffade in en euro i en spelmaskin. Kling, kling, kling sade det och 100 euro eller ca 1000 svenska riksdaler droppade in i vår kassa. Med vinstpengarna köpte gulliga han en doftupplevelse åt mig i form av denna kristallskapelse som doftar orgasmgott! Versace: Bright crystal både som parfym och body lotion. Jag kan inte sluta sniffa på mig själv då jag bär denna lyxpärla, doften är underbar! Helt i min smak och gud vad jag älskar den tunga diamantaktiga korken som andas nyrika ryssar, hollywood och dekadens:D

Därtill hade jag som sagt släktingsbesök, härligt att få vara med sina nära och kära. Idag har jag varit på en hamstringsodyssé med min kära mamma och det innebar kläd- och gunkshopping (plus även en bågfil men jag anar att ni, min fina läsekrets, ej vill stifta närmare bekantskap med min Clas Ohlson-shopping såvida det inte vore en verktugsbox som jag tänker ha mitt Isadora, Lumene och Lancome i, vilket det tyvärr inte är;)).


Efter shopping på Stockmann och Sokos är jag nu en lycklig ägare till dessa rosa och lila, inhemska nagellacksväninnor i form av Lumene Natural code nail styler i nyanserna Make Impact och Party on. Make Impact är dessutom ett hololack, jippaijeejeeehaaahallelujahmoment! Jag fick även lite testers på annat natural code-gunk. Lumene quick and chic Sweet Kiss fick jag litet tidigare av min rara mamma. NOTD:s kommer bara jag hinner lacka och posta bilder!

p.s. Vår postgubbe är antagligen en transvestit. Jag har inte ännu heller fått Pret-typost. Jag befarar att postiljonen lagt märke till glittrande gunkpaket och frestelsen har bara blivit för stor för hans länge dolda, feminina sida.

14 kommentarer:

Sminkan sa...

Aha! Min brevbärare måste ha knyckt ett nagellack en gång. Det kom aldrig fra. Ett underbart, skimrande OPI... :(

Härlig kavalkad av smarrigheter! Längtar efter notd!

Badbomben sa...

Sminkan: Oj nej vad hemskt det låter, skimrande opi och en långfingrad postiljon! Huj ändå, tänk om det hade varit kinky in helsinki! Jag tror och hoppas på att allt ännu hittar hem för det borde vara flera paket på väg. Annars går jag med en bazooka till posten och blir AgGrEsSiV;D
Jag ska just lacka med det djuplila lacket, det är btw ett Inthemake-lack tycker jag då Bagglacket var ditt!:)

Anonym sa...

Älskar den parfymen, använder den ofta. Sen är den så fin i hyllan! Lumene-lacken såg helt underbara ut!

Badbomben sa...

NinnI: Vi hafver god smak, vi båda då!;D Min sambo hämtade en parfym som han tyckte att doftade gott så blev det en sån som jag själv sniffat på några gånger och tyckt att den är härlig!
Flaskan är just så tjusig som en doftbutelj ska vara: over-the-top och lyxfin;) Gillar också mina nyinskaffade lumenen!

Anonym sa...

Bright Crystal är en sån där obeskrivbar doft tycker jag, söt, men ändå inte, grapetoner, men ändå inte citrus...den är jättefin ;)

Underbart med nytt gunk ;) blir kul att få se framöver :)

Jäkla postverk!! Dom får ta å snabba sig!

Anonym sa...

oj vilken tur med vinsten och så gulligt av han att shoppa till dig!!
härligt med en ny doft :o)
Mycket andra trevligheter också, spännande med nya fina lack!!
Få se dem på sen ;o)

Anonym sa...

hahaha du är för rolig! Jag blir alltid på bra humör här inne hos dig.
Snälla män går det aldrig att få för mycket av. Min sambo köpte parfym och lotion åt mig med sist han åkte finlandsfärja.

Busig brevbärare... :0)

Bitte sa...

Härligt med lite tillskott i kassan. Finfina inköp.

Det är verkligen mysigt att umgås med familjen. Jag saknar mina föräldrar och mina syskon som bor 100 mil ifrån mig. Ibland känns det lite extra hårt när jag vet att de samlas för födelsedagar eller bara en söndagsmiddag. Sorry det var inte meningen att dra ner stämningen.

C. Eng sa...

Åh, Versaces dofter luktar himmel. En av mina favvisar är Versace woman.

Badbomben sa...

Inthemake: Vilken fin beskrivning på doften! Jag hoppas så innerligt på gunkpost då jag kommer hem idag!:)

Linda: Jag älskar doften sniffsniffsniiiff! Han var så snäll då jag fick en doftklapp:)

SantaCarolina: Tack snälla gosing!:D Var det Miss Dior cherie som du fick, heter den så?

SJ: Det skulle vara det allra bästa och bo nära sina släktingar. Jag är helt släktberoende så jag skulle gärna bo granne med mamma, pappa, brorsan, mostrarna, förstår dig precis!

BR: Precis, himmelrike!:)

Anonym sa...

Yes, Miss Dior Cherie heter den. Får dagligen komplimanger för doften!

Badbomben sa...

Santacarolina: En doft kan ge självförtroendeboost också, i synnerhet om alla sniffar och säger ooh vad du doftar mumsigt!;)

Anonym sa...

Wow, så underbart! Grattis!!! :D

Badbomben sa...

RQ: Tack sötnosen!