Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

fredag 29 augusti 2008

Fredagsbetraktelser



Jag har visst inte publicerat nån fotd eller eotd på sistone, har frossat så mycket i paketbackanaler som gunkparadiset Pret-ty möjliggjort. Imorgon tror jag att ni ska få beskåda min nuna, alternativt mina synorgan (som då förhoppningsvis vaknat efter en panna ugrisk motsvarighet till Löfbergs Lila). Lördagar är det litet lättare att klappa ihop en ordentlig stridssminkning i och med att jag får snarka litet längre förrän jag måste till jobbet. Dessutom är det här sista sommarjobbshelgen för min del, sen blir det mest gepluggen, gepluggen.


Ja, just det ja. Kan ni gissa vem som idkade MAC-shopping idag?;) Jag har simmat i parfym och gnuggat i tjusiga paint pots och annat gunk då jag gjorde en efter-jobbet-visit till Stockmanns varuhus med min kompis. Nu kände jag att jag måste få litet fint ögonsmink från MAC så nu har jag en liten trio gunkelixir i bagen som bara väntar på att få en omgång med penseln!

Ha en skön fredag alla läsare!

6 kommentarer:

Sminkan sa...

Väntar med spänning!
Och paketet till dig, eller kuvertet, postade jag igår. Så du borde ha det snart.

Badbomben sa...

Sminkan: Tack ska du ha, ser så fram emot kuvertet!:)
Jag beundrar dig då du är snabb med skuggorna och får det så snyggt. Jag är annars snabb på att sminka mig men just skuggor, njae, det ska jag ha litet mer tid än några minuter. Det vill säga om jag inte använder nåt superneutralt eller bara en skugga.

Anonym sa...

Ja, ge trion en riktig ongång;)

Anonym sa...

åhh spännande att få se vad du shoppat, MAC är alltid trevligt..
Ha en underbar helg!! Kram :o)

Ika sa...

Vad köpte du då från MAC? *nyfiken i en strut* Visavisavisa!

Badbomben sa...

Sanna: Litet hut fick skuggorna veta imorse:D

Linda: Mac är så trevligt så och flickorna vid disken var också väldigt hjälpsamma.

Ika: Nu får du ögonsnusk i dagens inlägg:D