Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

onsdag 13 augusti 2008

NOTD: creative paris in pink


Dagens lack är en tjejig, rosa historia. Jag lade tassarna över denna rosa pralin genom ett byte med Pret-ty-Therese, tack för detta riktiga lolitalack!:)

Det är en så oskuldsfull nyans att den nästan blir syndig, den har definitivt vissa nabokov-vibbar. Jag lackade två lager av detta crémelack som kändes helt bra att jobba med, litet penselstreck dock men inget farligt. Det är roligt att äga ett sånt här karamelligt, ljusrött lack som passar till många olika tillfällen.

Det är inget ta-mig-på-allvar-lack men det är überfeminint och sött: jag diggar!

Därtill var Therese givmild och gömde med en ögonskugga och även prov på en bus-ansiktskräm:)

14 kommentarer:

Anonym sa...

JA, lite gulligt faktiskt.
Sött också att du säger ljusrött om rosa. Det sade min farmor också!

Badbomben sa...

Misingen: haha, dialekten min tar över bloggen:D

Anonym sa...

Sött, riktigt girlie :)

Rocketqueen sa...

Cuutiepie! Lovely!

Badbomben sa...

lipglossbitch: Tack ska du ha! Girlie var ordet!

RQ: Hihi, tack sötis!

Sminkan sa...

Oh, så sött! Påminner om mitt Misa Fleeting hibiscus, tycker jag.

Anonym sa...

underbart...kul med överraskning...;)

Anonym sa...

åh de va sött som socker :o)

C. Eng sa...

Det lacket har jag med. Jag älskar färgen.

Badbomben sa...

Sminkan: Tack! Jag ska kolla in din notd om det så ska jag jämföra. Alltid roligt att jämföra liknande lack. Du har annars gjort mig helt nagellacksfebrig med alla dina rodenotd:s!;D

Inthemake: Överraskningar gör dagen!:) tack ska du ha sista!

Linda: En riktig sockerbomb!;) Tack!

Beautyroxx: Visst är det nåt skojigt med lacket? Det är så ljuvt sött:)

Anonym sa...

Glad att du tyckte om det! :)

Badbomben sa...

Therese: Det gör jag, tack ska du ha! Kram!

Anonym sa...

Vilket härligt rosa lack! Mycket gulligt och flickigt, helt lovely

Badbomben sa...

Lovelythings: Tack!:) Sött, sött!:)