Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

tisdag 27 maj 2008

Badbomben dyker på Sminkjantes begäran


Blev mitt i allt sugen på att göra Sminkjantes fantasysminkning ren ikväll:) Håll till godo!:D Sökte efter undervattensvibbar med litet av en havsjungfrulook med följande produkter:

-Anytime Fantasy Colour combo trio
-Maybelline expression kajal i nyansen azur

-en massa blå/akvamarin/blågröna/silverskuggor som följt med tidningar

-H&M Party Glitter
-Christian Dior Ultimeyes

-Nivea liquid eyeliner


Jag ser aningen absurd ut för tillfället men litet oceannymfisk känner jag mig. Målade fjäll och allt;D Hoppas du gillar det här SJ! Ikväll blir det nog Vivals tranlappar som sminkborttagare:D

Ja och sen får ni en NOTD ännu som passar till EOTD:en!



Lackade mina naglar med mitt vinstlack Manhattan 415 från Urban looks-tjejerna. Egentligen är det frågan om två lack, eller kanske till och med tre, man kan kombinera dem hur man själv vill. Jag målade två lager av det blåa lacket och avslutade med det silvriga lacket. Det blev en ganska häftig stjärnhimmeleffekt, inte så seriöst men det behöver det ju inte vara heller:) Litet som ett blått tyg med insydda silvertrådar kanske?


Tänkte först att lacket skulle vara svårmålat men nix, den lilla penseln var lätt att jobba med.


11 kommentarer:

Bitte sa...

Stående ovationer! Otroligt snyggt och coolt. Jag blev stum av beundran när jag tittade på bilderna.

Snyggt lack också:)

Sminkan sa...

Fantastisk sjöjungfru och läckra naglar!

Anonym sa...

Wow va kuuul!! Nu ska jag minsann önska, skulle vilja se dig i en rockabilly variant, retro, svart eyeliner & illrödaläppar ;)

Badbomben sa...

Sminkjante: Tack sötnos! Vad glad jag blir! Det kändes ganska coolt att på en vanlig tisdagskväll att göra en helvild look:)

Sminkan: Tack rara! Efter de här blåa naglarna tror jag det blir nåt rosa eller rött, gillar lacket men känner på mig att jag nu längtar efter hallon:)

Badbomben sa...

Inthemake: Det ska du få! Kika in senare idag!:)

Anonym sa...

Wow så läckert!! Otroligt cool make up, dina ögon riktigt lyser i den också! Snyggt!! :o)

Badbomben sa...

Linda: Tack gulle!:)

Anonym sa...

Vad bra du fick till det! Och det blåa lacket är ursnyggt :D

Badbomben sa...

Johanna: Tack snälla du!:)

Anonym sa...

Shit vad läckert! Hur pilligt var det där på en skala egentligen?

Badbomben sa...

Chaosophia: Kanske en 8 av 1-10:D Det var sist och slutligen inte det pilligaste någonsin, den här looken är så over the top att den förlåter mer än en sned eyelinervinge nästan:)