Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

söndag 4 maj 2008

Lördagsshopping och EOTD


Var igår med min svärmor och shoppade smink i Pargas nyöppnade Tarjoustalo!:) Det var kul att röja mellan hyllorna: mycket billigt och skojigt man hittade, billighetskedjor har ofta überbudgetsmink som kan vara överraskande bra och roligt. Man kan testa och festa med en billig slant:) Jag hamstrade följande grejer:

-Har länge haft ett starkt, trånande begär efter ett glammigt, glittrigt rosa gloss, Watershine Gloss Diamonds blev mitt val.

-Ögonmakeupremovern min tar alldeles just nu slut så jag tänkte satsa på Vival, får bara stå ut med den aningen oljiga produkten då de här tranlapparna annars gör sitt jobb så väl och effektivt. Bra efter sotade ögon!

-ett brunguldigt lack från Eveline cosmetics och en aubergineskugga likaså.

-w7 Quick dry top coat för naglarna.

-en härlig, söt, aningen kitschmysig Luxury soap-pumptvål, det bor en kalla i den lila flaskan!

Här ser ni min mjukt sotade lördagslook, grejad med Evelineskuggan över hela ögonlocken, HR silky eyes, Lumenes brynpenna Blond och Volum' express. Var sugen på en Smoky eyes-look efter att ha satt Inthemakes otroligt fina, sotade ögon. Tyckte att resultatet blev riktigt bra med denna budgetskugga, den har en spännande odefinierbar nyans som skiftar mellan lila, brunt och grått, väljer att kalla den auberginefärgad.








8 kommentarer:

Bitte sa...

Vilka vackra färger på makeupen. Kanon fint.

Badbomben sa...

Sminkjante: tack, vad snällt!

Anonym sa...

Dunderfint :) Budget funkar ibland precis lika bra, man blir alltid lite extra lycklig när billigt överraskar ;)

Badbomben sa...

Inthemake: Tack! Det känns som att man är connoisseur då man hittar budgetfynd, "tänk att jag kunde se dess potential";D Nä, skämtar, men gillar skuggan!

Anonym sa...

Jättevacker make up, gillar färgerna mycket!
Kul me shopping, så skoj att hitta så mycket roligt till bra priser :P

Badbomben sa...

Linda: Tack gulliga du!

Sminkan sa...

Snygg makeup! verkligen!
Och jag har en likadan tvål... ;D

Badbomben sa...

Sminkan: Tack! Roligt att du har samma tvål!:D Pump, pump!