Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

fredag 9 maj 2008

Shopping + bibbatips



Min närpost befinner sig i det stora shoppingcentret Sello så samtidigt som jag igår löpte amok till posten så tog jag en tittare i öppningshulabaloon i Ginatricot. Hittade denna tösrockiga tunika för 4,90E, därtill fick jag på köpet en ludd- och hårremover. Tunikan packades in i denna hållbara bag, jag tycker inte alls att det är så dåligt med en rejäl svartvit kasse! Nog för att jag är en vandrande reklamskylt åt GT:D (Dessutom hade de en godisskål vid disken. Jag hamstrade givetvis äkta gt-gott.) Jag tycker att tunikan har så tjusig print, dödskallar, fåglar och blommor, sött, litet tatueringsromantiskt:)


Jag var också på en rundtur till biblioteket, är en bibliofil. För beautyjunkies är kulturhistorieavdelningen ett måste! Bibban erbjuder en massa roliga och informativa böcker, fullspäckade med fakta och inspiration, allt ifrån korsetthistoriker till parfymböcker och denimhistoria. Jag har avnjutit mången god stund med att läsa om lavendel, patchouli, strumpeband, hygienvanor och 1900-talsmode. Gratis och mycket inspirerande!


Nu lånade jag en bastubok och Kaari Utrios skönhetshistorik "Venus, naiskauneuden historia",
Satt igår kväll och läste den, mycket intressant! För parfymister så rekommenderar jag Sylvie Girard-Lagorces 100 legendariska parfymer. Om ni har tips på bra beautyböcker så tar jag gärna emot dem!:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättegullig tunika ;)

Badbomben sa...

Inthemake: Tack, har den på mig som bäst!:)