Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

fredag 9 maj 2008

Recension: Aquolina Cioccolate Bianco


Jag har hört en del om Aquolina men det här var mitt första inköp av dem faktiskt. En riktigt trevlig bekantskap må jag säga! Jag har en faiblesse för sött och därför valde jag vitchokladversionen, kommer ihåg Sminkans romerske båteskapad för en tid sedan och även om jag själv inte ogillar apelsinchoklad, tvärtom, (jag gillar allt med socker i, tihi) så tänkte jag att en mildare vitchoklad skulle vara riktigt okay att inleda sin aquolinaodyssé med.

Doften då? Den är inte klockren, först blev jag till och med en aning missnöjd. Men, när jag väl smort mig in med denna vitchokomjölk så började jag känna väldoften: en söt arom, litet som en gräddig puddingdessert med en tydlig efterrättsötma. Jag anar en vibb av mandel eller marsipan, något som jag inte riktigt kan sätta fingret på men någon enstaka gång anar jag också vitchokladen där mellan, lurande och kurande. Det är ingen fulländad vitchokladsarom men jag gillar nog doften sist och slutligen riktigt mycket ändå. Jag håller på att bli en realist med chokonoter, det verkar finnas ytterst få produkter som verkligen doftar Fazers chokladfabrik. Aquolinas utsaga
"flavours that smell just like the real thing" är ändå aningen att ta i i det här fallet.

Som lotion är den alldeles ypperlig, helt utsökt! Den slinker snabbt in i huden, lämnar ingen tydlig hinna och gillar även att produktens färg är vit, inget brunt slisk kvar på kroppen. Man kan genast klä på sig utan att få ljusbruna streck på ens byxor och tröja.

Plus även för flaskans form, gillar att man inte alltid behöver dippa sina fingrar i produkten. Givetvis är korkformatet även bättre för en litet lättare lotion än för t.ex. en riktigt rik body butter. Flaskan är helt ok-stilig, litet kulighet saknar jag kanske, skulle gilla ljusa, läckra chokobilder och annat skoj på själva förpackningen:)

Pris i Hqhair:
£6.25

Slutsats: En utmärkt bodymilk, doften ej klockren men riktigt god ändå. Jag blev sugen att prova även andra aquolinaprodukter.

Betyg 4+/5, Magna cum laude approbatur

10 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmm choooklad..;) :P
Lät ju jättefint...fast ändå lite skadeglad att den inte var klockren...hihihiiii (enbart av egoistiska skäl)

Badbomben sa...

Inthemake: Din hedonistiska egoist där,hihi:) Nä, den var nog god men inte riktigt übervitchoko. Men Philosophys citron var alltså en enda doftorgasm!:D

Bitte sa...

Jag blev så godis/godis sugen när jag läste det här. Tur att jag har en Ben & Jerry som väntar i frysen:)

Badbomben sa...

SJ: Ben&Jerrys! Åh! Ljuvligt!

Anonym sa...

hahaha...jag bjuder på det ;) orgasm alltså?? herrejösses, ve jobbigt det blir i duschen då..*asg*

Badbomben sa...

Inthemake: Åtminstone en metafysisk dofteufori!;D Rekommenderar nog philosophys citron i allra högsta grad!:)

MouMou sa...

Tuli oikein vesi kielelle.:) Enkä muuten osaa enää kirjoittaa sanaakaan ruotsia! *nolo*

Badbomben sa...

Moumou: Hullaannun itse aina täysin tällaisista syötävistä tuoksuista:) Namnam! Se on jo tosi hyvä jos ymmärtää ruotsia niin pääsee kuolaamaan suklaatuoksujen äärelle:)

Sminkan sa...

Låt ju inte så tokigt ändå... Dessutom tycker jag Aqualinos grejer är bra som hudvård betraktat. Bara man klarar doften. Tror till och med jag vant mig så vid min romerska båge att jag kan tänka mig den igen, bara för att jag blir så len!

Badbomben sa...

Sminkan: Stämmer, den här aquolinan gör huden riktigt len och mysig. Den här doften blir nog behagligare var dag som går, är nog riktigt nöjd med den sist och slutligen:)
Vad fint att du börjat vänja dig vid romerskebågdoften, jag tror jag till och med skulle gilla den:)