Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

tisdag 13 maj 2008

NOTD Maybelline forever strong



...i nyansen Porcelaine är dagens lack. Ville ha något sobert och sofistikerat, har min första jobbdag imorgon och tänkte att jag vill undvika frågan "varför har museitanten svarta naglar?":D
Lacket är riktigt ljust, en nästan vit rosa, annars trevligt lack men borsten lämnar litet ränder efter sig, ajabaja. Känner mig litet janeausteansk i det. Det var en tid sedan jag hade riktigt såhär ljusa naglar, trevligt som omväxling. Har en del ljusa lack men det här är nog den skiraste vitrosan.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Läckert lack! Jag är mycket för ljusa lack...övar på att våga mer starka nyanser! Jag lägger till dig som länk nu ,bara så du vet!

Badbomben sa...

Santacarolina: Tack! Jag gillar många nyanser, har själv övat mig på att rasta olika färgers naglar:) Det här känns väldigt prydligt nätt. Vad kul att du länkar bloggen, tackar och bockar!

Bitte sa...

Snyggt. Jag har svårt att vänja mig vid "nude" lack på mina naglar.

Anonym sa...

hihi...förstår dig..här är man helt fast i svart, rött & möjligen lila..;) men det är sååå snyggt med ljusa lack ;)

Badbomben sa...

Sminkjante: Tack! Man får sina rutiner, också i nagellacksfärger:)

Inthemake: Ja, jag ska gå igenom som en gammaldags lärarinna också på torsdagen så jag tänkte att deep purple kanske inte är det vassaste strået just nu:D

Sminkan sa...

Sött!Och inte anemiskt! Jag avskyr lack som ser anemiska ut. Fräsch känsla över dina fingertoppar. Men jag tycker i och för sig att museitanter ska ha svarta naglar...

Badbomben sa...

Sminkan! tack:D Jag ska nog ha min rockiga tunika på fast jag kör missbennettnaglar.
(Har en gång varit med lång grön sammetskjol och knallorange t-shirt med en heavyekorre på till jobbet, hojta till om du se den rockande gnagaren?:D)

Anonym sa...

Ljuv och fin färg :o)

Badbomben sa...

Linda: Tack!:)