Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

lördag 17 maj 2008

Recension: Badger balm Cinnamon Bay lip care stick


Beställde ju även denna lilla sötnos från HQhair, givetvis ska den trots sin pikililla storlek få en recension den med:) Den har nämligen blivit en favorit i Badbombens residens!

Har tidigare skaffat mig en Badger Balm Tangerine Breeze i plåtburk, det har varit skojigt att bära med sig gunket och riktigt smeta med tassarna i produkten. Men stickformatet har nog definitivt sina fördelar: inget kladd på fingrarna och framförallt inga skavanker i nagellacket då du försöker vränga upp en envis plåtburk som bestämt vara pryd och ogenerös.


Badger Company kör enligt dem själva med en organisk och miljövänlig filosofi: balmjobbarna testar produktprototyper på såväl sig själva som släkt och bekanta och de använder enbart naturliga ingredienser. Plus i protokollet för miljömedvetenheten! Är själv litet dålig på att kolla upp om produkter är djurtestade eller inte men jag har nog alltid ett bättre samvete då jag vet hur mitt smink har producerats och av vad det består.


Cinnamon bay doftar i mitt tycke mera kardemumma än kanel, visst finns kanelnyanserna där men jag tänker genast på kardemumma och bullar då jag använder den. Nu när den nalkande, ljuva försommaren åtminstone här i Finland tillfälligt vänt rumpan till och blivit till en arktisk vår så har det varit kul att plocka fram den här ur väskan, dofterna påminner om julen!:)


Som återfuktare är den riktigt bra, inget kanonmagiskt men ett trevligt och pålitligt lipbalm som jag är klart nöjd med. Om man har riktigt torra läppar vet jag inte om denna räcker till men för vanligt fnas räcker den riktigt bra. Den lämnar ett aningens fuktigt, glansigt intryck men ger ingen färg och den passar bra under läppstiftet. Ytterligare bonuspoäng för den urgulliga bävern som riktigt übergunkar och myser på alla badgerbalms!:D
Åtminstone plåtformatet är sjuttons drygt så jag vågar tippa att även denna räcker en lång tid. Dessutom är sticket plånboksvänligt.

Pris i Hqhair:
£1.99 Betyg: 4/5 Magna cum laude approbatur, nära Eximia

p.s. 1 Vet inte om du Bjooti läser detta men gunk är ett ypperligt ord. När ska dom månne införa det i SAOL?;D

p.s. 2: här ser ni några av de 20.000 krysantemer (inte gerberor som jag först påstod) som var utspridda vid Hesa domkyrkans trappor idag i samband med ett världsrekordsförsök. Vi fick två med oss hem:)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vackra blommor...

Nu ligger en notd uppe som önskat. ;)

Anonym sa...

Härligt skrivet ;o)
Låter ljuvligt med bulldoft på läpparna, tryggt och mysigt sådär :o)

Badbomben sa...

Linda: Tack sötnos, mysigt är alltid bra:)

Badbomben sa...

Emmy: Kollade in, cilken kanonfärg! Tack att du postade notd:en.:)

Sminkan sa...

Bulldoft... Mmmm! Härligt!

Badbomben sa...

Sminkan: absolut! Cinnamon buns är nu på sommaren lika härlig den med:D