Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

söndag 25 maj 2008

Anytime: End of story


Pret-tys temarecension för dagen är removers. Jag har provat mig igenom många olika ögonmakeupremovers, för det mesta har jag dock satsat på budget. Ögonmejkremovers känns såpass rutinmässigt och oglamouröst att jag hellre satsar på t.ex. ett bra ansiktsvatten eller en löddrande skummighet för ansiktet. Hittills har jag inte funnit en riktigt klockren ögonmakeupremover, vissa återkommer jag dock till.

Nu tänkte jag ändå recensera en produkt som är helt ny för mig också. Provkörde den alldeles nyss för första gången. Removern i fråga är Anytime End of story.

Anytime är något av Lumenes lillasyster, det är ett billigt men i mitt tycke bra smink- och hudvårdsmärke. Deras End of Story är en remover för vattenlöslig makeup, den är mild på alla sätt, både parfym- och oljefri. Jag brukar ofta skaffa tvåstegsremovers i och med att jag ofta pryder fransarna med vattenfast mascara men den här känns riktigt basiceffektiv den här med. Den tog kvickt bort mineralskugga och även rester av Blinc-mascaran som den här gången inte genast lossnade från fransarna med vatten. Den rena, oljefria känslan är ett klart plus, ingen oljehinna här inte. EoS innehåller även hamamelis, det borde också vara vårdande och bra. Jag har ännu inte provat hur den biter på riktigt smoky eyes (tror nog att där krävs 2-stegsremovers eller mina tranlappar från Vival) men till vardagssminkning är den alldeles förträfflig.

Jag vet ännu inte om EoS kommer att visa sig vara dryg, burken är ganska liten så vi får hoppas på det. Billig är den i varje fall och burken är dessutom ganska söt med sina blommor.

Betyg: 4/5 Stark Magna cum laude approbatur


Inga kommentarer: