Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

tisdag 6 maj 2008

EOTD ala fördärv



Sitter hemma och sminkexperimenterar, fick fiilis för en riktigt vampig look, litet vintage, synd och annat dekadent skoj!:) Ögonen fick en pytteliten vinge med Niveas liquid eyeliner, hela ögat ramades in med den också. Fransarna bär Lancomes Hypnose och brynen har Lumenes brynpenna Blond medan jag använde mig av Lumenes graffitigråsvarta Day is over vid globlinjen och en vit och grå skugga från veckorevyns triopaletter.

Munnen är inramad med Shiseidos lipliner Burgundy, läppstiftet är Rimmels übervinröda Temptation med en gnutta av nyansen Dare i mitten av munnen. För övrigt har jag använt mig av Mac Studio fix fluid i NC15, Lumenes concealer och löspuder Translucent.

Sådana här stunder är jag nöjd med att jag har så aristokratisk (läs blekfis:D) hy då en mörk look verkligen ser mörk ut på mig. Riktigt gothvampig blir jag inte då mina pippilångstrumpfräknar börjat uppenbara sig.

8 kommentarer:

Bitte sa...

Denna look passar dig perfekt. Läpparna är bara så fina.

Badbomben sa...

Sminkjante: tack, nu känner jag mig extra fin!:) Kram!

Anonym sa...

Riktigt heta läppar ;) kanonfin mejk med...=)

Badbomben sa...

Inthemake: Försökte få lite heta läppar jo!:) Tack söta du!

Sminkan sa...

Väldigt tjusigt! Tycker det passade dina ögon väl med den eyelinern! Mer vampigt, tack!
Och munnen! Så läcker!

Badbomben sa...

Sminkan: Ok, mera vampigt ska det bli! Kul att du gillade sminkningen, tack!:)

Anonym sa...

Så vacker klassiskt make up, läpparna är ljuvliga :o)

Badbomben sa...

Linda: Tack, snällt!:)