Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

lördag 24 maj 2008

Det gunkigaste gunket som någonsin gunkat på vår jord

Jag har idag haft min sista jobbdag för veckan, fick ändå sova ganska länge på morgonen. Jag hade begett mig i tid till jobbet och märkte att jag hade några minuter tid att slösa före jag borde vara på jobbet så jag traskade till närmaste Stockmann Beauty för morgonsnifferier bland parfymer och gloss.


Hade egentligen en tanke om att eventuellt köpa några engångsmasker och sånt men sen löpte jag amok bland lipglossen och läppstiften. Vrakade nästan bara bland de luxuösa sminken, sniffade på YSL, Guerlain, Lancome och c:o. Det gör man inte så ofta som studerande, annat än som ögonvoyerism och allmännjutning. Sen for sminkdjävulen i mig och viskade diaboliskt till mig: "psst, du får lördagstillägg, köp, köp! nåt glittrande, nåt som är härligt, nåt som får själen att sjunga hard rock hallelujah!"
Jag unnade mig något så fantastiskt härligt, har inte ännu provat den men det här är tror jag min hemgudinna från och med nu. May I present: Christian Dior Gloss show spectacular sparkling lip gloss i nyansen 755 Rebecca Red, jag säger wohoo vilken perfekt fuchsiahallonkompott!



Nu blir det på riktigt en shoppingstrejk i casa Badbombinos men den här kulminerade shoppingodyssérna för stunden, visst vill man sätta fingret i den och kleta och gosa?:D


Expediten var snäll coh gav mig ett prov på Escadas Moon sparkle som doftar übergott:) (Har annars märkt att Kampens Stockmann beauty bjuder oftare på prover än andra SB:n. Kommer ihåg hur glad jag blev då jag en gång fick ett rikligt prov på sensai silk därifrån också!)

LOTD och parfymrecension kommer inom märmaste framtiden!

5 kommentarer:

Jenny sa...

Oh, glosset ser väldigt lockande ut! Jag behöver ju faktiskt mer läppgunk, den där ska jag titta närmare på :)

Anonym sa...

Åh den ser alldeles underbar ut!
Ibland får man unna sig lite lyx ;o) *hihi*

Badbomben sa...

Jenny: Läppgunk har man aldrig nog av. Gloss, stift, ah!:)

Linda: Javisst är det härligt med lyx alltid då och då!:)

Anonym sa...

Färgen verkar helt underbar! Längtar efter att se den på läpparna :)

Badbomben sa...

Johanna: Många som har bra smak här! Du ska få se den in action riktigt snart, lovar!:)