Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

tisdag 13 maj 2008

Celine Dion: Notes


Dags igen för en till parfymrecension, plockade fram Notes från parfymhyllan för en noggrannare studie.

Den kanadensiska skönsjungaren Celine Dion hör till den talrika skaran kändisar som låtit lansera egna parfymer. Notes kom ut 2004, enligt Perfumebasket som en romantisk version av hennes första parfym. Hon har efter denna doft även hunnit med bland annat Belong och Enchanting. Parfymen har noter av amber, mysk, mimosa, pion, sandel och vetiver. Doften hör de mellandyra parfymerna; dem man hittar i marketar, som inte kostar skjortan men som ändå kostar en slant.
I mitt tycke är Notes en riktigt trevlig, romantisk och mjuk parfym som bäst passar för dag- och eftermiddagsbruk. Det är ingen påträngande doft, den saknar all aggression men den faller ändå heller inte platt. Flaskan är supersimpel och renlinjeformad, den slinker bra in i väskan också.

Ofta har jag litet svårt för kändisdofter, vill dofta personligt och inte hollywoodlover. (Som om ingen annan använde J'adore...som ju dessutom har coola Charlize Theron som promobrutta;D) Celine Dion tycker jag ändå att har så massivt bra röst att jag inte störs av hennes image. En annan signaturdoft som jag var litet flörtad av är Christina Aguileras spetsflaska, främst just för flaskan, doften var ok men inte fullt så charmig som reklamen.

Vilka kändisdofter har ni?

5 kommentarer:

Sminkan sa...

jag har inga kändisdofter alls. Är urtrist när det gäller parfym. använder samma, samma år ut och år in. men jag gillar dem jag har...

Anonym sa...

Jag har J-lo´s Glow, den gilla jag för den luktar lite tvål :o)
Sen har jag Paris första doft men är sugen på hennes nya Can Can.
Sniffade på Kylies nya häromdagen och jisses vilken go doft det var pigg söt och fräsch.
Annars är jag mest för lite tyngre dofter som tex Euphoria.

Badbomben sa...

Sminkan: Det är rätt det! Jag har en beverly hills som varken är trendig eller nåt men ibland doftar den riktigt gott tycker jag. Jag kör ju min fragile och kenzo vår, vinter, sommar och höst:)

Linda: Kylien låter fin! Du har ju en riktig liten kalassamling:)

Anonym sa...

Hej Bomben! Hemma hos mig i kändisväg finns Jennifer Lopez Glow och Miami Glow (som jag iofs blir illamående av) och Kylies Sweet Darling (underbar!)... Men min vanliga favvo är som bekant Miss Dior Cherie!

Badbomben sa...

Santacarolina: Många fina dofter du har:) Sweet darling låter faktiskt trevlig.