Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

fredag 16 maj 2008

Lila EOTD och hallonläppar


Lovade er litet mer färg igår, here it comes! Grundade med Lumene eyemakeup base plus litet puder för fixering. Sedan lade jag en lila EstéeLauder-skugga (som btw är gammal som gatan) på den rörliga delen av ögonlocket och ljusare lilan från Isadoras Sparkling lilac vid globlinjen och under brynet. YR: s plommonlila Luminellepenna som kajal plus Blinc i fransarna och Lumenes Blond som vanligt i brynen.



Munnen fick watershine gloss diamonds i fuchsia jewel som jag redan tidigare visat åt er, den är riktigt söt tycker jag. (Övrig makeup: Lancome Photogenic, Lumene matte harmony och bas med Lumenes beauty base plus litet rouge från L'oreal.


Nu ska jag gå på en av mina sminkeskapader till Lumenes reaförsäljning, härligt, sen kommer det Finland-Ryssland-match på kvällen, tjohoo! Därav fredagsgarvet nedan. Skojsig fredag till er allihopa!

8 kommentarer:

Anonym sa...

åh jag är också violett denna fredag ;o)
Jättesnygg mjuk lila make up, lite romantikkänsla över den! Glosset är väldigt fint, ska kolla in det tror jag :o)

Zsuzsi sa...

Läppglanset var ater igen jättefint!! Hockeyn är ocksa ett maste, hoppas det gar att se den nagonstans pa nätet... vill sa gärna se den!!!
Trevlig helg :D

Badbomben sa...

Linda: Vi är ju som två lila bär då:) Tack, det var litet romantiskt som jag försökte få mejken. Det är ganska lätt ordnat med lila och hallon:)

zsuzsi: Tack! Vi tycks ha samma gloss-smak:D Hoppas du kan se matchen! Är annars ingen idrottstok men vm-hockeyn brinner jag för. Go Suomi, go!;)

Badbomben sa...

Zsuzsi: Ja, och trevlig helg åt dig med!

Anonym sa...

Åh va fint, å vilket vackert leende ;) själv genomled jag en teenmovie med styvdottern & ojade mig över låsning i svanken ;) osteopaten idag höll på att bryta mig i 2 bitar..:\

Badbomben sa...

Inthemake: Tack, vad snällt sagt!:) Osteopatbesök låter inget skojigt, aj. Hoppas det känns bättre redan!

Sminkan sa...

Ett vackert leende och en vacker makeup!

Badbomben sa...

Sminkan: Tack gulle!