Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

onsdag 28 maj 2008

Touch-up-stuff i väskan


Vad för skönhetsprodukter har ni alltid med i handväskan/väskan för touch-ups under dagen? Fåfängan undrar detta av oss Pret-tyister.

Tycker själv att det alltid är jätteskoj att kika in i andras väskor så jag tycker att frågan är härlig! Jag väntar och suktar efter era postningar om vad era necessärer, bags och väskor har slukat! Jag njuter också av att se såna videon på youtube där sminkusar visar vad deras väskor innehåller, de kan ibland vara ena skattkammare med 500 kg UDPP, gloss, ögonfransböjare, allt mellan himmel och jord i en enda liten clutch.


Själv har jag inga enorma mängder grejer med mig men jag kikade i min svarta väska. Där fanns följande grejer:


-en fil
-Lumenes läppstift smiling
-Lumene matte harmony puder
-Boots passionsfruktgloss

-Näsdukar (som är så söta tycker jag att dom fick mest därför vara med i porträttet)

Därtill hade jag en glestandad kam (som tappat ena tanden, öhöm) och en Herbina Black elegance-parfymdeo. Allt annat klarar jag mig utan men puder och läppstift vill jag alltid ha med mig för touch-ups. Lumenes mineralpuder är min siamesiska tvilling och jag har så gott som alltid med mig ett Happyreds-stift också. Lipbalm eller gloss följer också oftast med i bagen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pudret från Lumene är ett säkert kort i min väska också ;o)

Badbomben sa...

Linda: Jag kommer ihåg att du hypade den, tycker också att den är bra. Gillar dosan, enkel men litet som en strandslipad sten:)
(Jag ska estlandsrapportera sen:))