Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

lördag 17 maj 2008

Blågrön EOTD & röda läppar


Lördagen till ära ville jag prova mina nyinskaffade Lumenegrejer, här ser i resultatet av första provningen och morgonphotoshooten:)



Använde mig av alla tre nyanser i Anytime Brilliant metallics-trion: den vita under brynbenet, det kornblåa på rörliga delen av locket och aquanyansen i globlinjen och vid nedre fransraden. Svepte Lumene Blueberry curl i fransarna och min trogne väninna Blond i brynen. Grunden med Lumene ögonskuggeprimer.

Läpparna fick morgonompyssling med Badger balm cinnamon stick och en riktigt pigg och trevlig röd av Lumene Brilliant Bright smile Lipshine i nyansen Smiling. Ville inte ladda med foundation så idag blev det bara några duttar av Maybelline dream mousse concealer och Lumene matte harmony-puder. Klart! Så småningom ska jag med sambon och titta på ett världsrekordförsök featuring kyrktrappor och en hel massa gerberor:D Lördagen rockar!

7 kommentarer:

Sminkan sa...

Snygga blåtoner och vackert läppstift! Riktigt fint!

Badbomben sa...

Sminkan: Tack, tack!:)

Bitte sa...

Ögonmakeupen och läpparna är jättefina tillsammans. Bra val och snyggt som tusan.

Anonym sa...

Väldigt vacker make up! Riktigt lördagsfin ;o)

Badbomben sa...

Sminkjante: Tack, nu känner jag mig riktigt uppiffad!:)

Linda: Tack, vad snäll du är:)

Anonym sa...

Kanonfint :) härlig färg på läpparna!! ;)

Badbomben sa...

Inthemake: Tack! Jag är nöjd med mina nya lumenestift!:)