Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

tisdag 6 maj 2008

Smycken och skrin


Jag tycker om mycket olika slags smycken, allt från supersöta rosa hjärtan till Kalevalasmycken men jag har en viss förkärlek för det rockiga och tuffa. Det vet min rara mamma. Ovan ser ni några svarta smycken som jag fått av henne som gåva. Den gothiga längst till vänster är en storfavorit hos mig, använder den vid konserter och då jag vill vara extra fin. Det balla dödsskallesmycket är mitt skepp ohoj-smycke, litet lattjo piratesofthecaribbean, den gillar jag. Den i mitten har onyx och lavasten, jag älskar den och använder den ofta, det är mitt vardagssmycke med attityd. Armbandet har vuxen rockattityd, den är till och med litet maskulin. Till sist är ett pärlhalsband med orange och lila skiftningar, den är kul då den är så lång och tinglig!:)

Har mina smycken litet varstans, försöker dock förvara alla i något skrin. Den här ovan är min ögonsten, den härstammar från min farmor. Det är egentligen en gammal chokladask för Julia-konfekt! Skulle vara intressant att veta hur gammal den är: Chymos står det under den och Chymos godisfabrik blev en del av Fazer 1993, har aldrig sett sådana här någon annanstans.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket jättevackert skrin!!
Jag är också väldigt förtjust i smycken,finns så mycket fina :o)
De till vänster va riktigt snyggt!

Badbomben sa...

Linda: visst är den fin! Smycken sätter ett leende på läpparna;)

Sminkan sa...

Otroligt vackert skrin! det skulle jag gärna ha hemma hos mig!
Och dina smycken är också fina. Det gothiga ser ut som ett jag ofta bär. Hm, konstigt... Not!

Badbomben sa...

Sminkan: Nu har vi gothhalsbandet och hallonglossen plus de finlandsvenska rötterna gemensamt:D
Jag tycker så om skrinet, jag drömmer om ett smink- och smyckesbord där jag kan ha mina flaskor och skrin framme.