Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

torsdag 29 maj 2008

Escada Moon Sparkle


Samtidigt som jag shoppade mitt Christian Dior-gloss gav den snälla Stockmann Beauty-expediten en pikiliten buteljsample på Moon sparkle, Escadas sommardoft för 2008.

Det här är en doft jag kunde tänka mig köpa. Det är något väldigt ungdomligt uppmuntrande och sommarskojigt med den, den doftar syrligt sött av bär, blommor och frukt. Basnoterna består av mysk, hallon, sandelträ och amber, hjärtdoften av jasmin, fresia, doftärt och ros medan toppnoterna bjuder på en bärig och fräsch bouquet med jordgubb, svart vinbär, citrondofter och röda äpplen. Just bärnyanserna är karaktäristiska för doften, anar söta jordgubbar och syrligare svarta vinbär. Yummy!

Jag blir och sniffar på min arm då jag unnat mig en skvätt månglimmerdoft. En glad doft för varma kvällar vid beachen, lustträdgården eller för ett festligt trädgårdsparty!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag fullkomligt älskar Escadas sommardofter!! De luktar alltid så energiskt och uppmuntrande gott :o)

Badbomben sa...

Linda: Precis så doftar den här också!:)

Anonym sa...

Åh escadas sommardofter brukar alltid vara så underbara! Det som är så synd med det är att alla köper dom :/

Vad kul att du hittade till min blogg :D Har precis skapat den så jag hoppas att den ska kunna fortsätta ett bra tag och intressera många :D

Badbomben sa...

Caroline: Det är litet minus om "alla " har samma doft men annars tycker jag att flera escadan är riktigt trevliga. Oj jösses vilken fin parfym jag doftade på igår annars, anna sui, fligh of fancy:)
Ska fortsätta läsa din blogg!:)