Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

fredag 23 maj 2008

FOTD med HH Minerals


Oj, nu är jag modig, ni får för en gångs skull se hela Badbomben! Plåtade litet FOTD före jag drog till jobbet. Var väldigt nöjd med mineralfoundationen och concealern från HH Minerals, tänker även i fortsättningen köpa dem tror jag! Tres, tres bien foundation i synnerhet!

Har använt mig av följande HH Minerals produkter på fotot:

-Fair Foundation (lämplig nyans för mig som antagligen är världens blekaste homo sapiens)

-Light complete cover concealer

-Några duttar från rouget Mojave Earth, en litet persikoröd blusher

-Till ögonen Pink to Gold Shimmer, i synnerhet under brynbenet.

-Deep Blue shimmer vid den rörliga delen av ögonlocket och en aning vid globlinjen. Jag gillar färgen väldigt mycket men det ser helt annorlunda ut i bagen än på mig. I påsen är det en midnattsblå, mörk nyans men på ögonen en klar, ganska skir blåvingeblå.


Övrig makeup: Lumene Beauty Base, Hypnose-mascara, Lumenes läppstift Smiling, Lumenes mineralpuder.



Jag blev alltså mycket förtjust i foundationen, concealern och även rouget. Just Deep Blue Shimmer faller mig perfekt i smaken men det är absolut ingen mörk blå fast den påstår sig vara det. Pigmentmängden ser ut att vara inkonsekvent, gårdagens Ruby Fire hade ju däremot samma nyans på mig som i påsen. Ni som var missnöjda med pigmentmängden i HH mineralerna, kommer ni ihåg vilka färger ni provade?

17 kommentarer:

Anonym sa...

Ånej! Jag tror nog att jag är blekare än dig hehe :P

Tycker du var riktigt modig att visa upp hela dig, eloge för det :) Sånt är alltid kul att se. Speciellt när det är på någon som man har kontakt med ofta.

Badbomben sa...

Emelie: Nu har jag börjat få litet fräknar så jag är inte riktigt lika ljushyad som på vintern:) kanske vi borde ta en vinterns vithyad-tävling sen då det blir aktuellt?:D

Håller med om att det är roligt att se hela ansikten ibland:)

Anonym sa...

Åh nämen sedär ja, sicken helgpresent ;) Tack!!! Kul att du gillade deras foundation & concealer :) Eller hur? Fick också hem Deep Blue, stämde inte alls överens med verkligheten, tror den blir eyeliner imorgon haha

Anonym sa...

Oj glömde att skriva vilka jag testat, Deep Blue Shimmer, Purple Grape, Paradise Aqua & Silver ;)

Badbomben sa...

Inthemake:
:) Ja, foundationen blev en snabb hit, faktiskt! Tänkte just att om man fått hem Deep blue shimmer så får man nog inte mycket pigment för pengarna.

Håller på och grejar en grön mejk här när jag en gång kom i farten, blir kul att prova min nya gröngöling:)

Anonym sa...

Hel badbomb, fin badbomb!
Håller helt med dig om Deep blue shimmer, jag testade också den idag. Satt den uselt på dig med?

Badbomben sa...

Inthemake: Ok, bra att veta!:) Var alla såna som var pigmentfattiga?

Mimmi: Tack!:D Deep blue var nog ingen djup bleu nej:) Men nu testade jag en som var bra, ska snart posta foton.

Anonym sa...

You bet att det blir en vinterblekistävling i vinter! ;P

Anonym sa...

Åh ett sånt jättetrevligt fredags-inlägg, härligt att få ett ansikte på dig!! :o)
Är verkligen nyfiken på HH minerals nu, skulle vara skoj att testa en ny mineral foundation, använder ju mest i.d.

Badbomben sa...

Emelie: It's a deal!;D
Vi återkommer i december!

Linda: tack sötis:) De här var min första mineralfoundation, tycker redan mycket om den!

Sminkan sa...

Du ser helt förtjusande ut! Dig skulle man ha som lillasyster! Du skulle passa mig rätt bra, tror jag, för lite lika är vi. Eller kanske inte. Nå, det kanske är för sent att tänka på adoption nu så frågan faller väl ändå.

Kul att du gillade HH. Jag passade inte med foudationen jag testade. De hade fel färger och blev kakiga och torra på mig. Ögonskuggorna var dåligt pigmenterade och de jag testade var skimrande nyanser, altså inte matta, i grönt, blått och någon rosa tror jag. Minns inga namn.

Badbomben sa...

Sminkan: du är så fantastiskt gullig! Stor kram! Jag anar själv litet själsfrände i dig också så kanske vi kan lekadoptera varandra;D

Jag var positivt överraskad av foundationen, tyckte att den hölls ganska fräsch hela dagen, upplever ibland att min blandhy kan härja till foundationen en aning. Och som sagt så var deep bue shimmer nätt men absolut inte samma sak sm i påsen.

Anonym sa...

Å vad kul att se dej:)
Du har ett helt fantastiskt fint leende:)
Sen att du har Finland i blodet är plus i kanten:)

Badbomben sa...

Sanna: Tack, vad gullig du är! (Inte råkar du också vara av finskugrisk börd?:D)

Anonym sa...

Ja jag tycker det, men som sagt, det är i mina mått mätt...;)

Anonym sa...

Haha jo, pappa kom till Sverige från Finland när han var 7 år so jo- jag är halvfinne och mamma är från Estland men född i Sverige:) Så genetiskt sätt är jag inte svensk ett endaste dugg

Badbomben sa...

Sanna: Vad roligt!:) En baltisk ugrisvensk sminktöskollega! Kan du estniska? jag skulle vilja, det är så übersympatiskt språk:)