Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

lördag 3 maj 2008

Escada Signature

Är i Pargas skärgård för tillfället och tänkte ta parfymfotot ute i trädgården, fint med alla blommor och det skira gröna!


Dagens doft är Escadas Signature. Den har noter av svart vinbär, lövgrönt, bergamott och italiensk citron. Doften är havslik, fräsch, vindig. Jag tycker att det är den minst blommiga av mina parfymer, det här är en utomhusparfym med gröna, blåa toner. Det här är min annors-bara-parfym eller den jag bär till jobbet, den känns inte mustig eller så utan fräsch med vigör och spänst. Min doft är av EDP-styrka, den har ett visst sting utan att vara direkt påträngande.

Jag gillar den stilrena flaskan, både doften och flaskan är lättburna:)





14 kommentarer:

Bitte sa...

Vilken underbart fin bild du tagit.

Badbomben sa...

Sminkjante: tack!:) Det var bara att välja och vraka var jag ville fota då allt är så lummigt och nätt.

Anonym sa...

Så fin bild!! Underbart att vara i skärgården.
En sådan där doft ar alltid bra att ha i samlingen, stilren och lättburen :o) Ha en fin lördag!

Badbomben sa...

Linda: Tack snälla du! Trevlig lördag åt dej med. Väntar själv på kvällens hockeymatch;D

Anonym sa...

Ah, jälleen maaseudun rauhassa? Täält kaupungist ois kieltämättä kiva päästä lomalle, mut emmä enää uskalla ku Metusalem tunkis nakisti ulos sillä siunaaman sekunnilla ku astusin landen kamaralle. Rauno tuossa huutelee että pitäis lähteä ostamaan nannaa. Kerranki joku toinen ku mä keksi ton idean. Terkkuja!

Den rabiata trombocyten

Badbomben sa...

Den rabiata trombocyten: Jep, landellaha me!:) Mäki haluisin nannaa, nyt lähinnä äklömakeet kuten suklaat ja toffeet. Katotaa matsii tääl. Terveisii meilt molemmilt ja kiitos viimeisest!

Anonym sa...

shit vad fin bild! hoppas den luktar lika gott då då!

Badbomben sa...

Therése: Tack!:) Kände mig litet proffsig då jag plåtade i trädgården:D

Anonym sa...

Hehe...läste i ett äldre inlägg att du gillade "småtrinda randiga bondkatter" typ...he he....jag har 3 såna=) Fin blogg föresten...

Badbomben sa...

Aja-beautyblogger: Ge mig en randig tjockis så släpper jag inte taget:) Lyckliga dig som har tre såna! Roligt att du gillar bloggen!

Anonym sa...

Hehe...I och för sig så är inte alla tre randiga men den ena är...=) Du kan ju låna henne...=D

Sminkan sa...

Pargas, det är "mina" hemtrakter! ;D

Härlig bild!

Badbomben sa...

aja-beautyblogger: det är ingen skillnad om hon inte är randig, alla katter är kramgoa! Vi hade tidigare en vit kissemiss också. (Jag tar gärna emot ett kattlån:D)

Sminkan: Vad roligt att du också härstammar från Åbolands skärin!:) Pargas är riktigt trevligt, var idag på en skogspromenad där.

Anonym sa...

haha...om du vill se dem så kika in på min blogg!!!=)