Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

måndag 12 maj 2008

Bilder från sanitetsbudoaren

Emelie på P'ssion står för veckans Pret-ty-tema som lyder: visa upp ert badrumsskåp. Här får ni lite foton på våra hyllor, vrår, lådor och diverse förvaringsutrymmen. Jag&min sambo delar givetvis på hyllorna, det mesta gunket är dock mitt, har nu ingen megalomanisk ordning på torpet eftersom vi eventuellt snart ska flytta till en större lägenhet och jag hoppas på mer fungerande förvaringssystem. Men hoppas ni får åtminstone er inre voyeur nöjd genom dessa bilder;D


Först badrumsskåpet. Där trivs allt möjligt i en litet salig blandning, removers, deodoranter, ansiktsvatten, hårspray, you name it, we've got it:) Favoriter är bland annat Ciens remover som är superduperduktig och ansiktsvattnet Breath of fresh air. Den ljusröda hårmoussen, Silhouette color brilliance, är också riktigt bra.


Sen har vi ett sött och praktiskt, ljusblått ikeamonster som sväljt i sig smink och även allt möjligt annat. Har sminket i necessärer; ögonprodukter, läppgrejer och foundations etc. åtskilda. Upptill brukar den vara översvämmad med kroppsprodukter, ljus, tvålar eller necessärer.


Tvättmaskinen är ett avstamp för tvålar och c:o den också, har alltid något som skrinner omkring på den:)


Parfymerna har vi på en skild glashylla, visade mina parfymer tidigare här.
Om ni ännu inte heller blev tillfredställda så här och här är mina aprilpostningar på sminksamlingarna.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skojigt att få kika in i ditt badrumskåp och ikéa monster ;o)
Du har verkligen ordets gåva, en härligt rolig beskrivning på saker ;o) Drar på munnen :D

Kajalpennan sa...

Gud vad pinsamt! Här har jag suttit och suckat över att du aldrig uppdaterar och så upptäcker jag att jag lagt favoritlänken till ett specifikt inlägg och inte till din blogg!! Hur dum får man bli?!

Anonym sa...

hihiii...gud va kul det är att se andras kaos..=) Påminner om mitt ;)

Badbomben sa...

Linda: Jag njuter själv också av att få se andras hyllor, det är så givande! Och tack för dina snälla ord, jag blev så glad genast på morgonen!

Kajalpennan: Jag har själv också klåpat en hel del med länkar så det är inte alls få farligt:) Litet har jag försökt uppdatera dock:D

Inthemake: Visst är det skojsigt?;D Jag riktigt ser hur du myser där.

Sminkan sa...

Ingen dålig samling! ;D

Badbomben sa...

Sminkan: och dom flesta duschprodukterna står vid duschen, där finns mera gunk:D