Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

tisdag 20 maj 2008

Beautyduell!


Snodde denna lista från ett äldre inlägg i Sessans blogg. Ifall ni inte tidigare besvarat frågorna så utmanar jag er att göra det!:)

1. Ungefär hur mycket lägger du på smink/hudvård per månad?

Det här varierar jättemycket. Ibland kan jag hassa som om harmageddon skulle vänta bakom hörnet men oftast kör jag budget. Kan tänka mig att det går åt kring 50 euro (ca 500kr) kanske?

2. Vad väckte ditt intresse för smink?

Mamma har gärna skämt bort mig, har också varit närsläktens enda tös så alla har utövat sina smink- och gunkbegär på mig vilket varit härligt!:) Har också alltid tyckt om att rita, mejk är ju litet måleri det med. Tycker om lyxigheten och eskapismkänslan med makeup och hud- och hårvård, har alltid varit duktig på att skämma bort mig själv också vad som gäller smink. Och tvålar:D

3. Favoritmärke? Varför?

Spontant tänker jag nog på Lush. Dofterna, namnen, produkterna, gillar filosofin, allt med Lush. Kanske jag kan ha ett lushaltare i vår eventuella, nya bostad? Lancome hör också till favoriterna, både deras smink och hudvård är bra.

4. Var handlar du ditt smink? Favoritbutik/favoritsite?

Stockmann beauty, Sokos emotion, Seppälä, H&M, Eve, Kicks, Anttila, Lumenes fabriksbutik...av dessa gillar jag bäst Eve, Sokos emotion och mina hamstringseskapader hos Lumene.

5. Nämn något som kännetecknar din make-up:

Romantikkänsla, antingen gammaldags sött eller vampsensuellt. Lila/rosa, svart. Hallon!

6. Vilket var ditt sämsta respektive bästa skönhetsköp någonsin?

Sämsta för mig var nog en fransfärgningskit som var ljusbrun, ingen vits att färga ens fransar ljusbruna. Det var ett misstag, skulle köpa svart men håsade.
Bästa var nog Philosophys Cinnamon buns:)

7. Hur sminkade du dig för 5/10/15 år sedan?

5 år sedan: ganska lika som nu. 10 år sen: Mycket smink, röda stift och ibland en riktig gothlook. (matchade det med svart hår, ni kan tänka er hur det såg ut med mina ljusa bryn, därför färgade jag dom hela tiden då;D) 15 år sedan: mascara och concealer.

8. Bästa hudvårdsprodukterna?

Varierar, gillar t.ex. Montagne Jeunesses ansiktsmasker och Lush Coalface för tillfället.

9. Bästa makeup-produkterna?

Min Silky eyes från Helena Rubinstein, Lumenes Happy reds-läppstift, Lancomes Hypnose, Mac Studio fix fluid och Max Factor Lasting performance och mitt hittills enda Opi-lack, Didgeridoo your nails:)

10. Bästa hårprodukterna?

Jungle-balsambiten från Lush och deras schampookakor, Goldwells och Wellas produkter.

11. Bästa kroppsvårdsprodukterna?

Min aquolinabodymilk, namnam, body shops skrubbvantar med en goddoftande duschgel, Ziajas kakaobutter.

12. Bästa skönhetsbloggen?

Det finns så många fina så jag har omöjligt att välja en specifik. Alla har sina egna nischer där de regerar:) Mångfalden gör det så roligt att följa med alla er!

Sminkan, Fakelashes, Inthemake, Jenny, Sminkjante, Yta och Bettieli har redan antagit utmaningen! Zsuzsi har översatt sin till finska, vilken bragd!:) Nu har Emlanemelie deltagit med sin lista! RQ fixade sin lista både på svenska och engelska, hatten av!:) Även Makeupjunkie har bidragit med sin lista! Också Akrogirl!

18 kommentarer:

Sminkan sa...

Okej, jag ska se om jag klarar det!

Badbomben sa...

Sminkan: Roligt!

Zsuzsi sa...

Lush är nog helt underbart, skulle vara finfint att ha alla deras produkter i mitt framtida badrumsskåp (tro det eller ej, men sådant lyx som badrumsskåp har vi ej i detta huset).
Jag kanske tar och svarar på frågorna i min blogg, får se om jag ids översätta till finska först bara :)

Badbomben sa...

Zsuzsi: mm, Lush är ljuvligt:) Ok, roligt om du råkar orka översätta!

Anonym sa...

Åh va kul...klart jag är med ;)

Bitte sa...

Jag hänger också på. Det var roligt att läsa dina svar:)

Jenny sa...

Nu har jag antagit din utmaning! :)

Badbomben sa...

Inthemake: Bra, überroligt!:)
Sninkjante: Kul att du hade skojigt, blir roligt att läsa dina svar också!
Jenny: Jee, ska läsa dina svar pronto!

Ska länka era svar också:)

Bitte sa...

Vilken klant jag är. Jag tryckte på spara istället för publicera. Men nu finns mitt inlägg uppe på bloggen:)

Badbomben sa...

Sminkjante: ingen fara, stalkade din blogg tills den var uppe:D
Klantade själv just med länkarna först, länkade inte till de specifika inläggen utan till bloggarna i allmänhet. Sitter hemma på lunchpaus och borde dricka kaffe, är inte riktigt vaken X)

Anonym sa...

Nu har jag också gjort lista :o)

Badbomben sa...

Linda: vad roligt, ska snart läsa dina svar över en kopp kaffe:)

Anonym sa...

Jag tänkte också göra listan. Det var så roligt att läsa dina svar. :)

Badbomben sa...

Emlanemelie: Skoj, länkade din lista just:) Roligt att höra att du hade kul läsning!:)

Anonym sa...

Okej, fixat! Kul!

Badbomben sa...

RQ: Va roligt!:) Du var dessutom duktig och var bilingual och allt!:D

Anonym sa...

Nu har jag också fyllt i den här utmaningen! =)

Badbomben sa...

Akrogirl: Super, ska ta och länka dina svar:)