Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

tisdag 6 maj 2008

Recension: Lush Coalface


Denna löddrande koltvål innehåller lakritsrot, mjukgörande oljor och pulveriserad kol. Tvålen lämpar sig bäst för normal till fet hy i och med att den är milt exfolierande och tar bort överflödigt fett.

Jag har nu använt mig av Coalface morgon och kväll i några veckor och jag har varit riktigt nöjd med produkten. Jag gillar snärtigheten, hur coolt är det inte att tvätta ansiktet med en svart tvålbit? Den har inte alls varit uttorkande trots att den är i tvålform och de några enstaka exfolierande kornen känns tillräckligt få och vänliga för min hy som lätt blir rödlätt av för grovkorniga produkter. Doften är aningen speciell, något mellan lakrits, koltabletter och växter, jag gillar nog doften mer än ogillar den.
Tvålformatet är både ett plus och ett minus: det känns hemskt kul att löddra sig med den men ibland känns det aningen åbäkigt och klottigt. Har haft den med på resor och då jag ännu inte skaffat en plåtask åt den så har det varit aningen opraktiskt med att slå in en fuktig tvål i dess omslagspapper. I och för sig går det alltid att hugga bara en liten bit med sig på resan.

Produkten känns dryg så det blir inte så dyrt heller i längden att tvätta plytet med coalface. Jag kommer nog att fortsätta köpa den, det är väl bästa möjliga kritiken trots allt.

Pris i Sverige 69kr/hg, i Finland
7.75 €/hg. (Alltid ska det vara dyrare här, banne mig!)

Vitsord: Eximia Cum Laude Approbatur 4+/5

8 kommentarer:

Sminkan sa...

Jag tycker nog åbäkigheten är för stor för att köra ansiktstvätt med fast tvål. Trots min faiblesse för att ha just tvål att tvätta med... Men jag kanske ska testa ifall du säger det funkar.

Badbomben sa...

Sminkan: För mig funkar det bra men det är ju så personligt, litet krångligt känns det nog ibland, det kladdar lavoaren ibland. I och för sig har jag redan vant mig vid schampokakan och balsambiten också så:)

Anonym sa...

Men den är svart & det är lakrits...hur rock n´roll är inte det?? hihihiiii

Badbomben sa...

Inthemake: Om jag skulle ha haft lakrits hemma så skulle jag ha fotat den tillsammans med en massa svart gott! Keep on rockin'!;D

Anonym sa...

Den där kanske man skulle prova...har kikat på den ett par ggr..:o)

Badbomben sa...

Linda: Jag funderade länge mellan olika ansiktstvättmedel då i Lush men valet föll sist och slutligen på denna och jag är nog nöjd:) Litet kladdigt men bra för min hy.

Bitte sa...

Coolt med svart tvål. Jag hade en kroppsskrubb från Lush som var svart, naturligtvis kommer jag inte ihåg namnet. Det var helt underbar.

Badbomben sa...

Sminkjante: skrubben låter tjusig!:) Det känns nog litet tufft med en svart rackare i tvålkoppen.