Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

torsdag 1 maj 2008

NOTD Anytime Wild Heather


Efter det svarta ville jag ha något mer feminint och ljust på naglarna. Grävde i min nagellacksbag och bestämde mig för två lager av Anytimes Wild Heather/Villikanerva. Namnet får mig att tänka på Svindlande Höjder av Emily Brontë: vackra vildblommor som växer på karga heder, drama och passion. Lacket i sig är varken tragiskt eller rebelliskt, det är ett trevligt, romantiskt, aningen metalliskt rosa som i flaskan har mer lila undertoner.

Diggar den bulliga, tjejiga flaskan:) Nyansen är mycket bärbar och passar till mångt och mycket, ett riktigt plånboksvänligt lack med ok hållbarhet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket kvinnlig och mjuk färg på lacket, snyggt!

Badbomben sa...

Linda: Den känns väldigt feminin, egentligen en ganska vuxen rosa trots att Anytime mest marknadsförs för ännu yngre tjejer:)

Sminkan sa...

Lite ljungrosa är alltid trevligt! Mjuk fin färg som verkar lättburen!

Badbomben sa...

Sminkan: jo, det är ett lack som jag gräver fram ganska ofta. Metalliska rosan är poppis!