Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

tisdag 27 maj 2008

Lindas önskning: grön look!


Linda önskade en grön sminkning, här kommer den!:)

Använde mig av Lumeneduon Enchanted forest, den ljusare skuggan till brynbenet och den mörkare mossgröna vid yttre kanterna av sminkningen. Lade även litet akvamarinskugga från en Anytimetrio på ögonlocken. Lade den skimrande, klargröna HHMinerals-skuggan Emerald Fire vid globlinjen, och vid övre/nedre fransraden. (EF var en av de HH-proven som jag som bekant var nöjd med)
Fransraden fick ytterligare litet pompa och ståt med Helena Rubinsteins Silky Eyes i nyansen Tender grey och fransarna fick en omgång med Christian Diors Ultimeyes.
Postar en fotd (håller på att vänja mig vid tanken att folk ser mitt ansikte här, inte kan väl det vara så farligt?) så ni också ser Christian Dior Gloss show spectacular sparkling lip gloss i nyansen 755 Rebecca Red. På FOTD:en har jag dock inte använt den ensam utan grundat med Lumenestiftet Smiling och avslutat med ett lager av Rebecka Red som ger en glimmande, glossig finish. Nedan en lotd på hur den ser ut utan läppstift under. Gillar den så mycket!



Imorgon blir det en fantasysminkning enligt Sminkjantes önskan!:)

p.s. Jag ser ut som om jag ser nåt från Lush på fotot, ser så überhypnotiserad ut:D Nå men ser åtminstone inte i kors och tvärs så den får duga.

11 kommentarer:

Bitte sa...

Du behöver inte alls vara "rädd" för att visa ditt ansikte. Du är jättesnygg:)

Grönt är väldigt fin på dig.

MouMou sa...

Oi, kiva meikki. Minäkin tykkää maalata naamani vihreäksi!::) Siis silmät... Silmämeikin!:D:D:D *hajoilee*

Badbomben sa...

Sminkjante: Tack gulle, vad snällt sagt! Nu känner jag mig extra fin!:)
Ibland har jag riktigt gröna perioder, det är en så skogig och levande färg, lugn utan att vara trist tycker jag.

Badbomben sa...

Moumou: Kiitos!:) Sitä Hulk-lookia hainkin:D Ei kai, välillä vaan ajatus katkeaa, ymmärrän hyvin!

Anonym sa...

Åh alldeles underbar make up och så fin du är!!
Du passar så otroligt bra i grönt!
Wow! Loveley :o)

ps. Gick förbi Lush idag jag men vågade inte gå in utifall köpbegäret skulle slå till...:P

Badbomben sa...

Linda: Tack, vad roligt att du gillar då den är skräddarsydd åt dig!:) Kram!
p.s. Jag kan inte gå in i lush utan att shoppa jag heller:D

Anonym sa...

Jättefint! Och du är också jättefin :D

Anonym sa...

du är kanonfin i grönt! allt klär en skönhet! åhhh jag vill med önska, får jag?

Badbomben sa...

Johanna: Tack så mycket!:) Grönt är skönt!

Inthemake: Tack, nu rodnar jag nästan, ursöt är du! Önska jättejättegärna!

Sminkan sa...

Du är otroligt söt! Dessutom passar du i grönt!

Badbomben sa...

Sminkan: Tack, vad snällt sagt av dig!:) Tror att grönt är "min färg" då jag har rött hår, det brukar ju vara så:)